Problemen met startmotor en brandstofcomputer vooral als auto en weer warm is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2006 22:27 #1055413 door V700 register

Nou bij mij is de warmte malleur ingeslagen:
Bij het starten slaat de startmotor steeds door, een draaiend licht geluid. Opvallend is dat die dat alleen doet als die gereden heeft en na afzienbare tijd weer gestart wordt. Hij heeft het niet als die 's ochtends gestart word.
Tevens is de brandstofcomputer continue van slag. Het verwijderen van zekering 1 heeft maar kort zin. Op LPG rijden doet die wel goed, maar het starten is een ramp. Hij start, en schakelt direct over op LPG en slaat af en is dan niet aan de praat te krijgen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Kleppen stellen? Dat is ongeveer 20dkm geleden gebeurt.
Ik wil over 2 weken met mijn 945 2.3i met caravan naar Rome, dus zou het wel prettig vinden om hem helemaal tiptop over de Brenner te kunnen sturen heen en terug.
Alle mogelijkheden zijn welkom.
Ps. is een startmotor moeilijk te monteren? Ik heb er nog een liggen nl.
Groet,
Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2006 22:38 #1140418 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: Problemen met startmotor en brandstofcomputer vooral als aut
Hallo Michiel

Michiel Gorter schreef : PS Is een startmotor moeilijk te monteren?

Ik heb met startmotoren van Volvo weinig ervaring, maar normaalgesproken stelt het niet zo veel voor. Maar op een brug gaat het wat gemakkelijker. Meestal moet je (behalve de accu) twee kabels losmaken (continu plus die rechtstreeks van de accu komt en het draadje op het startrelais) en drie bouten. Die bouten willen soms wel eens vast zitten. Zorg wel dat je de goeie startmotor hebt.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2006 07:58 #1140431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Michiel

Met een garagekrik en twee assteunen lukt het wel, Ik heb het ondertussen twee keer gedaan en de eerste keer was ik een uurtje bezig.
Wel zoals Mathy al aangeeft de accukabels losmaken.
Nog veel plezier in en naar Rome en als je denkt dat de Volvo het ook trekt met een 3.54 overbrenging in de achteras dan ligt hij hier voor je klaar.
Ik had met het warme weer en de caravan geen problemen maar de dag er na stotterde de motor bij optrekken in lage toeren.
Ik heb de bougies van 0.8 naar 0.7 gezet en nu is het over maar bij jou lijkt het wat anders te zijn.
Heb je een lambda geregelde lpg instalatie?
Mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2006 09:18 #1140433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda

Hoi Jerry,
Ja ik heb een lambda geregelde installatie. Ik ga zo alles maar eens opnieuw inregelen volgens de procedure die hier op de site staan.
Mijn auto moet zowieso een onderhoudsbeurt hebben, ik denk dat de kleppen ook gesteld moeten worden, maar dat heb ik nog nooit gedaan, en durf dat ook nog niet te doen, zeker niet voor zo'n reis naar Rome!
Ik ga in ieder geval de startmotor maar eens proberen te vervangen.
Groeten,
Michiel
ps Mathy bedankt voor het advies!

Moderators: Jerry Stam