Brand door olie lekkage??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2006 13:36 #1055402 door V700 register
Brand door olie lekkage?? is gemaakt door V700 register

Wellicht dat iemand mij dat kan vertellen. Ik heb een olielekkage probleem gehad (zie elders in de werkplaats) waarbij er druppels op de uitlaat kwamen. Inmiddels is dit verholpen maar ik vroeg met het volgende af. Is het mogelijk dat door de olie die op een hete uitlaat drupt, er brand kan ontstaan?
Ik ben even nieuwsgierig, met name gezien de komende zomervakantie. Dan gaan we weer met de hut rijden en stel dat de lekkage terugkomt.
Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2006 16:21 #1140392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja, dat kan, vooral bij

ja, dat kan, vooral bij turbo-auto's waar het spruitstuk en de turbo soms boven de 1000C heet zijn...
Dus is het zaak vooral bij turbo-auto's de klepdekselpakking altijd te vernieuwen als het deksel er af is geweest. Vooral een lekkage aan de lage uitlaatkant kan olie op de uitlaat doen lekken.

als de lekkage is verholpen en er is na enkele honderden km's geen nieuwe lekkage te zien dan zou ik me verder geen zorgen maken. dicht is dicht. en blijft zeer waarschijnlijk dicht zolang het klepdeksel er op blijft zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2006 20:01 #1140398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Jan

Jan,
Bedankt voor je bericht. Ik hou het in de gaten. Voor de zekerheid vraag ik e.e.a. nog even na bij de garage (welke ringen zijn vervangen).
Hans, Volvo 940 2.3 LPT 1998 (ltd edition) estate.

Moderators: Jerry Stam