Terug in toeren dan dreigt motor af te slaan./kleppen controleren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2006 16:07 #1055373 door V700 register

Daar ben ik weer met dit keer 2 vragen:
De startmotor doet het weer en ik rij met veel plezier met de 740 naar goes. Alleen als ik op een stoplicht aanrij en de koppeling inhou om af te remmen dan gaat de motor moeilijk lopen als het toerental terug is gevallen.
Net of hij bijna afslaat. Dus dan rem ik op de motor om het allemaal aan de praat te houden.(voor de zekerhei) Als het terugvalt in toeren en bijna dreigt af te slaan dan licht (knipperen) het lampje op van de lambda sonde.
Is dit zelf af te stellen??
Tweede vraag is of ik zelf kan controleren of de kleppen gesteld moeten worden. De motor loopt perfect buiten bovengenoemd probleem.
Alvast bedankt Ã?â??mer Kaya

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2006 22:15 #1148685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cis klep?
Zelfde probleem hier met de 940. Heb de cis klep al een keer schoongemaakt met remmenreiniger en wilde dat deze week nog eens goed gaan doen.
Maar heeft een 740 ook een cis klep?
Groet, Johan vd Hoven Lidnummer 424 Volvo 940 GLE 16V estate1992

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2006 22:58 #1148694 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic B230F?
Even ervanuitgaande dat je een 230F hebt (omdat je een lambda-lampje hebt). Dan heb je een electronisch geregeld stationair toerental. Dat is wel afstelbaar, maar zou niet moeten hoeven. Om het toerental te bereiken moet alles in goede staat zijn en geen luchtlekkage in het inlaatsysteem na de luchtmassameter. Dan wordt door een schakelaartje op je luchtregelklep (smoorklep) de stationairregeling ingeschakeld als je het gas loslaat. (je hoort dan een klikje in de schakelaar die erop is geschroefd. Maar vaak is ook deze smoorklep behoorlijk vies, en sluit iets teveel af, waardoor de cisklep onnodig moet bijregelen. Die moet dus ook schoon. Gewoon slang eraf, klep openzetten en poetsen maar. Als het erg vies is kun je ook het hele ding met klep en al erafhalen dat is iets meer werk, maar kun je er beter bij. Dan moet je wel een nieuwe pakking monteren, maar die kost geloof ik ongeveer 70 cent.
Grote kans dat nu je probleem is opgelost. Wat ook kan helpen is:
- luchtfilter vervangen indien nodig
- ontsteking nalopen en vervangen indien nodig 
- klepspeling controleren en afstellen indien nodig
- distributie controleren
- injectoren reinigen
Nou ja even een lijstje uit de losse pols, misschien heeft iemand anders nog aanvullingen. Het probleem bij een electronisch geregeld toerental is dat het aan alle onderdelen van het jetronic systeem kan liggen. Want verkeerde meetgegevens of verontreiniging heeft allemaal invloed. 
Overigens is het wel mogelijk om toerental af te stellen als alles verder goed is. Je moet de slang naar de CIS-klep afklemmen en dan met de regelschroef afstellen op ongeveer 450-500 TPM. Dan regelt de CIS-klep het beste.
 Kijk anders ook even hier:
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/EngineFuelinjection.html "> www.volvoclub.org.uk/faq/EngineFuelinjection.html  

<div>Ton-Herman</div><div></div><div>940 Estate 2.3 LPT 1996, 158.000 km</div>

Moderators: Jerry Stam