760 1989 temperatuur meter werkt niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2006 10:21 #1055099 door V700 register
760 1989 temperatuur meter werkt niet is gemaakt door V700 register

Beste Volvotics,
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een 760GLE, B280F, uit 1989. De auto heeft echter een niet werkende temperatuur meter (onder andere). De vorige eigenaar heeft de sensor klaarblijkelijk al vervangen, zonder resultaat.
Nu viel mij op dat het rechter deel van het instrumenten paneel niet verlicht is, en dat is ook het deel waar de temperatuur meter zit.
Is er iemand die weet of de temperatuur meter daardoor be<font size="4">�¯</font>nvloed wordt?
Bij voorbaat dank voor de reactie
Bert
(nu met twee 760's)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2006 19:31 #1139412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dashboardverlichting en temp meter
als je dashboard verlichting helemaal niet werkt werken in principe nog steeds je meters. Nu er alleen rechts geen licht is denk ik dat daar 1 of 2 lampjes stuk zijn ofslecht contact maken in de fitting. Bij mn 240 diesel heb ik het een keer gehad dat het stekkertje van de temperatuurzender er af lag. Ik zou dus eens gaan zoeken bij de temperatuur zender op het blok.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2006 19:40 #1139413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temperatuurmeter
Bert,

Zoals Emo al aangaf, misschien is de temperatuurzender defect. Deze is evenwel lastig bereikbaar. Hij zit, als je recht voor de wagen staat, aan de rechter cilinderbank in de achterzijde ingedraaid.... Ze willen wel een defect raken. Redelijke kans dat hij het is. Je moet even zoeken maar je met een beetje goede wil en inzicht vind je hem.

Succes,

Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 13:45 #1139477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temperatuur zender

Als die daar zit dan heeft de vorige eigenaar iets anders vervangen. Ik dacht dat die zender aan de waterpomp zat.
Dan ga ik nu op de goede plek zoeken.
Bedankt
bert

four wheels and a brick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 18:46 #1139740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temp sensor
Bert,

Die sensor op de waterpomp is inderdaad ook een tempertauur sensor, echter deze wordt gebruikt door het LH Jectronic brandstofsysteem; kun je nazien in het Haynes handboek en als je de sterkker lostrekt zul je merken dat hij bijna niet meer wil starten... Om te onthouden dus bij serieuze startproblemen. Bij mij is deze 1 keer defect geraakt... Lang naar moeten zoeken. Die voor de temp aanwijzing op het dashbord zit achteraan op de cilinderkop, zoals boven beschreven.

Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2006 11:25 #1139905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden! Wat een plek

voor dat ding. Brengt herinneringen boven aan het vervangen van de gloeipluggen bij de D24.
Groet
Bert
four wheels and a brick

Moderators: Jerry Stam