Raadsel, 740 B230F wil niet meer starten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 15:09 #1055031 door V700 register
Raadsel, 740 B230F wil niet meer starten is gemaakt door V700 register
Ik heb het volgende probleem. Mijn 740 GL bj '90 B230F wil niet aanslaan. Als ik de auto 10 meter sleep slaat hij wel aan en kan ik zonder problemen rijden. Wanneer ik de auto weer afzet en probeer te starten heb ik weer hetzelfde probleem. Ik heb bijna alles gecontroleerd of vervangen.(relais,computer, vliegwielsensor, bougies gecontroleerd op vonk, benzinepomp gecontroleerd) Het enige wat ik niet gecontroleerd heb, is de pomp in de tank en de brandstofdrukregelaar. Maar zoals ik al zei, als ik hem 10 meter sleep dan loopt ie wel. Wie heeft de oplossing voor mij, want ik kan niet zonder mijn Volvo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 15:42 #1138914 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vervolg raadsel

Het lijkt er op of de spanning in elkaar zakt als je start.
Laten we beginnen met:
Slecht contact bij de accu? Dat kun je meten!
Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 15:55 #1138915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Timen,bedankt voor de
Hallo Timen,
bedankt voor de snelle reactie.Maar ik heb ook gemeten, o.a bij de pomp van de tank. Deze geeft 10,5 volt aan op het moment van starten en op het moment dat de auto loopt dan meet ik 13, 4 volt. Het geen wat de dynamo dus levert. Ik heb ook een aantal massapunten schoongemaakt(o.a op binnenscherm) en de startmotor kan ik wel 20x laten draaien. Moet ik de accupolen schoonmaken of moet ik de aansluitpunten van de startmotor controleren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 19:15 #1138943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel, heel vreemd!!
Josha,

Echt heel vreemd verhaal! Aanslepen en hij slaat aan, Starten op batterij en hij doet niks.. LIJKT(!) op een slecht electrisch contact ergens... Maar ja, waar? Loop alles na met de voltmeter en begin bij de brandstoftank, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan... Neem connector van brandstofpomp los en zet er handmatig 12V op en luister of de pomp loopt enz enz..
Komt mij over als een slecht contact ergens en misschien wel rond brandstofpomprelais........ Zit er een nieuwe in of heb je de boel DOORGESOLDEERD op de printplaat. Zo niet: DOEN!!! (doorsolderen)

Succes,

Robert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 20:44 #1138970 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spanningsval
Hallo Josha

Als je met een multimeter een spanning kunt meten tussen accupool en de klem van de kabel die erop zit, is de verbinding slecht.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam