waardoor kan een airco verdamper bevriezen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2006 09:54 #1055019
door V700 register
waardoor kan een airco verdamper bevriezen is gemaakt door V700 register
Dag volvo vrienden,
Mijn airco verdamper lijkt na circa 30 minuten rijden te bevriezen (geen of nauwelijks lucht meer uit ventilatieopeningen). Zet ik de ecc uit (1992 965 met b204ft), dan komt na een tijdje weer lucht die ook nog eens heel koud is de eerste tijd (is wellicht de verdamper bevroren en nu aan het ontdooien?). Condensor is nieuw, evenals filterdroger en druksensor daarop. Kan dit een druksensor op de condensor zijn die niet meer uitschakelt, of een kapotte temperatuursensor in de verdamper. Ook in de winter bevriest hij na een tijdje namelijk wel, terwijl hij dan alleen maar hoeft te verwarmen en ontvochtigen. Ra ra, waar ligt dit aan?
Graag een mail naar arvidhoffmann@hotmail.com
Mijn dank is groot.
Mijn airco verdamper lijkt na circa 30 minuten rijden te bevriezen (geen of nauwelijks lucht meer uit ventilatieopeningen). Zet ik de ecc uit (1992 965 met b204ft), dan komt na een tijdje weer lucht die ook nog eens heel koud is de eerste tijd (is wellicht de verdamper bevroren en nu aan het ontdooien?). Condensor is nieuw, evenals filterdroger en druksensor daarop. Kan dit een druksensor op de condensor zijn die niet meer uitschakelt, of een kapotte temperatuursensor in de verdamper. Ook in de winter bevriest hij na een tijdje namelijk wel, terwijl hij dan alleen maar hoeft te verwarmen en ontvochtigen. Ra ra, waar ligt dit aan?
Graag een mail naar arvidhoffmann@hotmail.com
Mijn dank is groot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2006 11:53 #1138891
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic temperatuursensor
De temperatuursensor op de verdamper moet bevriezing voorkomen. Deze zal stuk zijn of verkeerd ingesteld. De sensor moet universeel vervangen kunnen worden. Het enige wat de sensor doet is een stroomkring onderbreken richting schakelrelais voor de compressor.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 497k
940 96 B230FK AW71L ecc 135k
Adrian
740 91 D24 M47 airco 497k
940 96 B230FK AW71L ecc 135k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2006 17:25 #1138927
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Andere oorzaak kan gezocht worden in te weinig freon.</font>
<font face="Tahoma">Dan gaattie comprimeren als een gek om toch het koelvermogen te halen.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
Beantwoord door V700 register in topic invriezen
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Andere oorzaak kan gezocht worden in te weinig freon.</font>
<font face="Tahoma">Dan gaattie comprimeren als een gek om toch het koelvermogen te halen.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2006 21:40 #1138984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat laatste denk ik niet
want hij is een half jaar geleden nog afgeperst en afgevuld inclusief contrastvloeistof. ik heb eerst maar een nieuwe tempsensor besteld en die gaat er van het weekend in, kost 2 tientjes en zal sowieso wel niet meer nieuw zijn na 14 jaar...ben benieuwd.
Moderators: Jerry Stam