Probleem bijna opgelost?

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2006 23:45 #1055012 door Boris Duijndam (GAST)
Probleem bijna opgelost? is gemaakt door Boris Duijndam (GAST)

Ik heb al vele topics geopend met problemen over mijn auto. Maar ik denk nu bijna bij de bron van het probleem te zijn aangekomen. Het grote probleem is waarschijnlijk een te rijk mengel. Ik had vaak een dag voor het stilstaan van mijn auto een <a href="index.php?q=node/6198">schokkerige </a>auto. De volgende ochtend starten hij dan niet meer. Overigens zijn in de tussentijd al veel dingen zijn vervangen. ( leidingen,carterpan)
Maar de beroete en vaak natte bougies blijven terugkomen. Na het schoonmaken van de bougies is het starten en gaan voor ongeveer een week. Dan weer de vorige stap herhalen.
Ook als je de auto goed doortrapt komt er een behoorlijke smerige zwarte drap uit (de uitlaat) de eerste paar keer. En na een paar keer goed doortrappen word het minder.
Ik heb al de koude start-injecteur kabel losgehaald, dachten even dat die misschien bleef druppelen. Dus wat we nu nog kunnen bedenken is misschien de benzine druk regelaar. Maar volgens de volvo dealer gaan die eigenlijk niet kapot.
Elke tip word erg gewaardeerd. Want de auto moet eigenlijk voor de APK maar komt er nooit doorheen met deze <a href="index.php?q=node/6004">zwarte rook</a>
Vriendelijke Groeten,
Boris Duijndam
EDIT Volvo740, B230, Automaat, bouwjaar:89 EDIT

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 12:19 #1138897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Co van der Vliet (740 turbo

Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303
Misschien is het een idee om erbij te zetten wat voor motor erin zit, dat zoekt een stuk gemakkelijker, is het een B230E een F of wat, overigens heb je als je de stekker van de koudstartinjecteur eraf haalt en deze zou doorlekken geen enkel resultaat, wat wel een manier is om te testen is de stekker van de thermotijdschakelaar eraf te halen als het probleem dan over is is het die dus, deze is te herkennen aan de blauwe stekker/of weerstand, deze gaan wel eens vaker stuk, als je koudstartinjecteur doorlekt blijft het probleem anders gaat het weg, als ie doorlekt gewoon vervangen met 1 van de sloop.

Groeten,
Co

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2006 19:29 #1139047 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Thanks
<font face="arial,helvetica,sans-serif"><font face="Times New Roman" size="2">
Ik ga dit weekend je tips uitproberen!
<a href="index.php?q=node/4096">Bekijk mijn Carputer Project</a>
Lidnr 745</font></font>

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2006 19:48 #1139048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem bijna opgelost?
....Dus wat we nu nog kunnen bedenken is misschien de benzine druk regelaar. Maar volgens de volvo dealer gaan die eigenlijk niet kapot....

Boris,

Deze wijsheid heeft hij misschien opgedaan omdat hij wellicht nooit oude Volvo's onderhoudt?? Die dingen gaan zeker na verloop van tijd defect of slechter werken door lekkage..... Kan geen kwaad deze eens te vervangen.

De units kunnen:
Lekken via vacuum slangetje met als gevolg benzine in het vacuum slangetje

Gewoon slecht werken en intern weglekken zodat brandstof druk wordt verlaagd. Gevolg is slechtere verstuiving en wellicht in dat geval natte bougies...

Succes ermee,

Robert

Moderators: Jerry Stam