Even checken voor de zekerheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2006 21:40 #1054955 door V700 register
Even checken voor de zekerheid. is gemaakt door V700 register

Het is toch normaal dat de uitlaat van een gasbak na 5 minuten stationair draaien de straat natspettert?
Het was me nooit opgevallen, maar dat kan natuurlijk doordat er een gapend gat onder de auto in de uitlaat zat waar het water uit liep, en daar kom ik nooit.....nou ja nooit.;-)
Het is gewoon water, niet vettig, auto loopt verder prima.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2006 00:30 #1138607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic viel mij ook op ja
na het vervangen van de gehele uitlaat viel het mij ook op hoeveel water er eigenlijk in zo'n ding zit! (aansluiting was nog niet gasdicht)
geen wonder dat ze zo snel rotten!

p.s. koel water kan het niet zijn lijkt me, dan loopt je blok niet meer (koppakking lek)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2006 00:56 #1138609 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vocht
Hallo Bas en Bas

Dat water komt vrij bij de verbranding. Als de uitlaat warmgenoeg is, blijft dat water als waterdamp in het uitlaatgas zitten. In de uitlaat koelt het uitlaatgas en dus ook de waterdamp die erin zit af. En als die uitlaat nog niet warm is, kan het zijn dat dan een temperatuur bereikt wordt, waarbij (een deel van) de waterdamp weer in water verandert.

Wanneer dit condensatieproces precies ophoudt weet ik niet. Kan best 5 minuten duren, vooral als de motor alleen stationair draait. En water dat al gecondenseerd is, is ook niet gelijk weg uit de pijp.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam