B230ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2006 17:22 #1054899
door V700 register
B230ET is gemaakt door V700 register
Hallo,
Mijn 360 wil ik voorzien van een 740 turbo motor, het liefste de 165pk variant. Waar moet ik bij zo'n motor op letten voordat ik deze uit een 740 demonteer? Nog beter: kan iemand van jullie mij aan zo'n blok helpen?
Mijn 360 wil ik voorzien van een 740 turbo motor, het liefste de 165pk variant. Waar moet ik bij zo'n motor op letten voordat ik deze uit een 740 demonteer? Nog beter: kan iemand van jullie mij aan zo'n blok helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2006 19:50 #1138396
door V700 register
Ik weet er wel 1 maar d,r zit nog een 740 omheen
Kost ââ??¬ 550,00
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet er wel 1 maar d,r
Ik weet er wel 1 maar d,r zit nog een 740 omheen
Kost ââ??¬ 550,00
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2006 23:31 #1138417
door V700 register
Ten eerste: Bij voorkeur een B200ET of een B230ET zoeken? (veel 360's zijn B200E's dus met dezelfde randsystemen (L-jetronic-injectie, verdelerontsteking), dat maakt 't veel simpeler
Als je een B200ET kiest heb je een reserveblok standaard liggen(nl de orginele uit de 360) mocht je er ooit een opblazen. (B200ET standaard 155PK en een berg koppel (250Nm?) maar zeer eenvoudig verder te tunen tot 200PK en 300+Nm, meer dan je ooit nodig zal hebben in een 360.
zorg dat je alle randspullen erbij neemt als je een motor koopt zoals:
- slangwerk (is specifiek voor turbo)
- intercooler
- injectoren(Groen)
- uitlaatdownpipe
- injectiecomputer (achter het kickpaneel voor de recher voordeur)
- luchtflow of luchtmassameter
- de ontstekingscomputer (zwart doosje onder het dashboard vlak bij de stuurkolom)( als je niet de computergestuurde ECU wil gebruiken, zorg dan dat je een zijdelingse ontstekingsverdeler te pakken krijgt van een B21ET (240 turbo) of van een B23ET (760 turbo '83-'84) dan ben je in ieder geval verzekerd van een verdeler met een vervroegingscurve die geschikt is voor een turbomotor , je orginele verdeler uit de 360 is in ieder geval niet echt geschikt.) Zelfs het meest moderne B230 blok heeft nog steeds de zijdelingse hulpas in het blok, om de verdeler te kunnen plaatsen hoef je allen de vriesplug maar uit het gat te tikken en de verdeler kan erin.
- in-tank opvoerpomp + brandstofdrukpomp
je zal zelf e.e.a. moeten maken:
- een uitsparing in je vliegwielhuis om de sensor op het blok ruimte te geven.(alleen als je de ontstekings ecu wil gaan gebruiken)
- een aangepaste rechter motorsteun. (de steun zit de turbo in de weg.)
- de pick-up hals van de oliepomp en de carterpan van de 360 overzetten op het B230-blok (die zijn anders als van een 740)
- de intercooler in het front bouwen.(liefst voor de radiateur)
- de kabelboom overzetten. (om de ecu en de ontsteking aan de gang te krijgen.)
- intank brandstofpomp + druk brandstofpomp overzetten
Het eenvoudigst is om gewoon een complete donor auto te kopen en die zelf kaal te plukken.
Remmen!!: GTI/VR6/Corradospul is pas te maken (geventileerde schijven. Zal je hard nodig hebben...)
Beantwoord door V700 register in topic 360 turbo-ombouw
Ten eerste: Bij voorkeur een B200ET of een B230ET zoeken? (veel 360's zijn B200E's dus met dezelfde randsystemen (L-jetronic-injectie, verdelerontsteking), dat maakt 't veel simpeler
Als je een B200ET kiest heb je een reserveblok standaard liggen(nl de orginele uit de 360) mocht je er ooit een opblazen. (B200ET standaard 155PK en een berg koppel (250Nm?) maar zeer eenvoudig verder te tunen tot 200PK en 300+Nm, meer dan je ooit nodig zal hebben in een 360.
zorg dat je alle randspullen erbij neemt als je een motor koopt zoals:
- slangwerk (is specifiek voor turbo)
- intercooler
- injectoren(Groen)
- uitlaatdownpipe
- injectiecomputer (achter het kickpaneel voor de recher voordeur)
- luchtflow of luchtmassameter
- de ontstekingscomputer (zwart doosje onder het dashboard vlak bij de stuurkolom)( als je niet de computergestuurde ECU wil gebruiken, zorg dan dat je een zijdelingse ontstekingsverdeler te pakken krijgt van een B21ET (240 turbo) of van een B23ET (760 turbo '83-'84) dan ben je in ieder geval verzekerd van een verdeler met een vervroegingscurve die geschikt is voor een turbomotor , je orginele verdeler uit de 360 is in ieder geval niet echt geschikt.) Zelfs het meest moderne B230 blok heeft nog steeds de zijdelingse hulpas in het blok, om de verdeler te kunnen plaatsen hoef je allen de vriesplug maar uit het gat te tikken en de verdeler kan erin.
- in-tank opvoerpomp + brandstofdrukpomp
je zal zelf e.e.a. moeten maken:
- een uitsparing in je vliegwielhuis om de sensor op het blok ruimte te geven.(alleen als je de ontstekings ecu wil gaan gebruiken)
- een aangepaste rechter motorsteun. (de steun zit de turbo in de weg.)
- de pick-up hals van de oliepomp en de carterpan van de 360 overzetten op het B230-blok (die zijn anders als van een 740)
- de intercooler in het front bouwen.(liefst voor de radiateur)
- de kabelboom overzetten. (om de ecu en de ontsteking aan de gang te krijgen.)
- intank brandstofpomp + druk brandstofpomp overzetten
Het eenvoudigst is om gewoon een complete donor auto te kopen en die zelf kaal te plukken.
Remmen!!: GTI/VR6/Corradospul is pas te maken (geventileerde schijven. Zal je hard nodig hebben...)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2006 13:41 #1138456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor deze zeer
Bedankt voor deze zeer handige info. Dat van die motorsteun wist ik idd, ik heb ook al een tekening voor zo'n aangepaste steun. Zo'n 2.0 turbo was mijn eerste keuze, maar ik had begrepen dat deze zeer zeldzaam zijn. In welke auto's kan ik zo'n B200ET vinden?
Moderators: Jerry Stam