Hikkende auto
- Boris Duijndam (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 11:12 #1054690
door Boris Duijndam (GAST)
Ik had op de terugweg van mijn weekendje weg iets vreemds. De auto leek te ââ?¬Å?hikkenââ?¬Â er zat niet echt een duidelijk patroon in. Soms was het 5 min weg en dan ging hij weer 3x hikken (5 sec) en weer veder. Maar wel de hele weg van Bativiastad naar Haarlem lang ( uurtje ongeveer).
De motor liep veder wel rustig ook onder het hikken het voelde een beetje alsof op ik op de rem zat te pompen. Ben wel gewoon thuis gekomen en ben vanochtend gewoon vol gas naar school gereden zonder problemen.. iemand een idee wat dit misschien is geweest?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Hikkende auto is gemaakt door Boris Duijndam (GAST)
Ik had op de terugweg van mijn weekendje weg iets vreemds. De auto leek te ââ?¬Å?hikkenââ?¬Â er zat niet echt een duidelijk patroon in. Soms was het 5 min weg en dan ging hij weer 3x hikken (5 sec) en weer veder. Maar wel de hele weg van Bativiastad naar Haarlem lang ( uurtje ongeveer).
De motor liep veder wel rustig ook onder het hikken het voelde een beetje alsof op ik op de rem zat te pompen. Ben wel gewoon thuis gekomen en ben vanochtend gewoon vol gas naar school gereden zonder problemen.. iemand een idee wat dit misschien is geweest?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 17:12 #1137673
door Siang Phoa
Onlangs raakte ik in gesprek met een tweetal wegenwachters die een rally met oud roest begeleidden; het gesprek kwam automatisch op hun werk en of ze veel te doen gehad hadden. Die dag toevallig weinig, maar als ze oudere auto's onderweg moeten helpen die stilgevallen zijn, is hun observatie dat dit vaak is na het tanken van met name BP.
Ik kan me niet voorstellen dat een veelvraat als de 700/900 hiervoor gevoelig is, maar er kan toch wat verontreiniging in de benzine gezeten hebben die er hopelijk nu uitgeblazen is.
Beantwoord door Siang Phoa in topic benzine?
Onlangs raakte ik in gesprek met een tweetal wegenwachters die een rally met oud roest begeleidden; het gesprek kwam automatisch op hun werk en of ze veel te doen gehad hadden. Die dag toevallig weinig, maar als ze oudere auto's onderweg moeten helpen die stilgevallen zijn, is hun observatie dat dit vaak is na het tanken van met name BP.
Ik kan me niet voorstellen dat een veelvraat als de 700/900 hiervoor gevoelig is, maar er kan toch wat verontreiniging in de benzine gezeten hebben die er hopelijk nu uitgeblazen is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 20:16 #1137680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BP?
Siang,
Nu berijp ik het: BP staat dus voor Be Prepared.
Grappig verhaal, had ik nog nooit van gehoord.
Cheers,
Robert
Nu berijp ik het: BP staat dus voor Be Prepared.
Grappig verhaal, had ik nog nooit van gehoord.
Cheers,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 20:39 #1137683
door V700 register
Het typische :
ik had een hickup na het tanken bij Tango..
daarna geen last meer.
zal wel gewoon toeval zijn.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
Beantwoord door V700 register in topic Tango
Het typische :
ik had een hickup na het tanken bij Tango..
daarna geen last meer.
zal wel gewoon toeval zijn.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
Moderators: Jerry Stam