Zenuwachtige thermometer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2006 20:17 #1054677 door V700 register
Zenuwachtige thermometer is gemaakt door V700 register
Hallo,

Wellicht heeft iemand het volgende al eens meegemaakt en daarvoor een oplossing.

Mijn 740 GL uit 91, 2.3L, is een keer bijna droog komen te staan wat betreft water omdat de kachelraditeur waarschijnlijk lekt. Ik heb dat probleem nog niet verholpen omdat het minimaal is. Voorlopig vul ik om de twee weken ongeveer het water aan tot ik tijd heb voor de ingreep.

Het vreemde nu is dat mijn thermometer het eerste kwartier dat ik rijd helemaal geen uitslag geeft en daarna extreem onrustig heen en weer begint te springen. Soms is die weer een tijdje stabiel, dan staat die weer op nul na een uur rijden of hij begint weer op en neer te stuiteren???

Het eerste waar ik aan dacht is een los contact maar misschien heeft iemand een ander idee.

Alvast bedankt!

Stijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2006 21:30 #1137618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwispelend metertje
Stijn,

Zonder water komen te staan? Oppassen hiermee, maar dat behoeft geen uitleg.

Kwispelende metertjes willen nog wel eens voorkomen bij de VDO instrumentenpanelen. Deze zijn te herkennen aan de hectometer van de dagteller welke in appart veldje is vermeld. De Yazaki heeft alle vier veldjes op gelijke afstand. Nu, die VDO meters hebben een electronische unit voor het brandstof niveau en temp aanduiding waarvan, heb ik gemerkt, een condensator wel eens wil lekken. Dit heeft een kwispelende meter tot gevolg.
Het zou wel HEEL toevallig zijn dat dit euvel direct samenvalt met een te laag koelwaterniveau, kan best dat de temperatuur ongemerkt wat hoog is opgelopen en dat de weerstand (temperatuurgever) in het blok hierdoor defect is geraakt omdat de weerstand toch al tegen zijn einde liep.. Ik vermoed het laatste! Koop eens een nwe bij Volvo of sloop hem uit een blok en vervang deze. Ze gaan wel eens defect, heb er al twee moeten vervangen. Als u voor de wagen staat zit deze in het midden direct onder het inlaatspruitstuk. Noot: verwar hem niet met de klopsensor, deze is wat dikker van formaat, zit iets lager op het blok, meer naar voren en gemonteerd met een centrale bout.

Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2006 19:30 #1137677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Robert, Bedankt voor
Beste Robert,

Bedankt voor je reactie. As zaterdag heb ik een sleuteldagje. Ik ga op onderzoek uit om te checken of je gelijk hebt.

Mvg,

Stijn

Moderators: Jerry Stam