Turbo 390.000 kilometers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2006 10:46 #1054631 door V700 register
Turbo 390.000 kilometers is gemaakt door V700 register

Hallo collega's,
Gisteren heb ik bij toeval een 945 Turbo uit 1990 (B230FT) ontmoet met alle opties en 390.000 kilometers ervaring. Zij kost 2350 Euro. Veel slijtagedelen zijn aantoonbaar recent vervangen en de uiterlijke en innerlijke staat zijn op het eerste gezicht prima. Ik heb er veel zin in, maar:
Hoe zijn de ervaringen met deze motor bij deze kilomerstand? Het wordt de tweede auto in het gezin, max 8.000 kilometers per jaar. Hebben jullie tips hoe ik snel kan zien of ik veel risico loop op het aanschaffen van een bodemloze put?
Morgen (maandag 15 mei 2006) ga ik proefrijden. Als het iets wordt, hou ik jullie op de hoogte.
Jan-Willem Gootzen (945-LPT-LPG-AUT-96-245.000)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2006 18:27 #1137529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 390.000 km

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Hoop geld voor een Turbo met deze km-stand.</font>
<font face="Tahoma">Ik zou er 1000 Euro voor geven, niet meer.</font>
<font face="Tahoma">In principe kunnen Volvo-motoren wel een hoop kilometers verdragen, zo ook deze B230FT. En als je zeker bent van de onderdelen die vervangen zijn, tja ... your choice.</font>
<font face="Tahoma">Kijk iedergeval naar de distributieriem en naar olielekkage, zeker rond de turbo. Als je een stuk heb gereden en de olie zeikt er al uit, dan is er iets mis.</font>
<font face="Tahoma">Wacht ook even op andere reacties vanuit het forum.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2006 19:02 #1137530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie prijs

Tja, de 1 vind het een hoop geld en ik vind het een mooie prijs.
Het is wel een 9 serie en een estate en een turbo intercoeler dus alles wat hem gewild maakt.
Het is misschien wel het tussenmodel maar dan zou het een 7 serie moeten zijn dacht ik.
Kostbare reparaties die er misschien aan komen binnenkort zijn de cilinderkop (uitgesteld) en de turbo (revisie).
Als de auto in een mooie staat is kan je proberen wat af te dingen en zoals Mark al aangaf kijk naar olie rond de turbo en laat de compressie eens meten.
Als je zelf handig bent kan je de turbo zelf vervangen en dan kost dat rond de 700euro.
Ik heb mijn 945 gekocht voor 4500euro maar die komt uit 98 en loopt op LPG g3 met 275000km en ik ben er vanuit gegaan dat ik de kop en de turbo binnenkort zou moeten vervangen maar het viel allemaal erg mee.
Ik had dus een koopje vond ik maar daar kunnen de meningen ook over verschillen.
Ik zou voor een mooie goed onderhouden 745tic van het eerste model ook 2000euro neertellen terwijl een ander liever 1000 betaald voor een gewone zonder turbo.
Maar er volgen vast nog wel meer reacties.
mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2006 23:12 #1137542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 ton? en zoveel geld

rare jongen die Gootzen.
Een 940 230 FT uit 1990 is leuk, maar dit is werkelijk (ongeacht de staat) wat de gek er voor geeft.
1500 euro zou voldoende moeten zijn, de rest is meegenomen (of tegengevallen)
(dit zou nl inhouden dat ik 800 euro afschrijving heb gehad per jaar, niet gek voor een barrel)

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

Moderators: Jerry Stam