Automaat 940 1994
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 17:34 #1054575
door V700 register
Automaat 940 1994 is gemaakt door V700 register
Hoe lang kan bij stilstand de D-stand (met rem ingedrukt) van de automaat gehandhaafd blijven. bijvoorbeeld voor een stoplicht? Het handboek zegt "niet te lang" in verband met opwarming versnellingsbakolie, maar hoeveel seconden / minuten is dat concreet?
Groet,
Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 19:34 #1137332
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Leuke vraag, die zeker een antwoord verdient.</font>
<font face="Tahoma">Ik zou zeggen dat bij normaal gebruik er geen reden is tot ongerustheid. Normaal gebruik is dan gewoon verkeerslicht-onvriendelijk-</font><font face="Tahoma">Nederland, de zogenaamde Rode zone.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
Beantwoord door V700 register in topic automaat warm ?
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Leuke vraag, die zeker een antwoord verdient.</font>
<font face="Tahoma">Ik zou zeggen dat bij normaal gebruik er geen reden is tot ongerustheid. Normaal gebruik is dan gewoon verkeerslicht-onvriendelijk-</font><font face="Tahoma">Nederland, de zogenaamde Rode zone.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 19:41 #1137334
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gigantisch lang!
Mocht je niet weten hoe de Volvo's destijds getest werden, dit is echt extreem: Nabij Salt Lake City, Utah, in de VS ligt een testcentrum waar auto's getest kunnen worden tegen extreme warmte. De 760 model '89 werd desttijds alsvolgt getest:
Wagen in de zon, uit de wind. Handrem op, airco op maximum en keuze handle in 'D'. Motor uren laten draaien. Daarna een testrit in de woestijn met een beladen aanhanger...
Ik zou me maar niet al te veel zorgen maken.
Happy driving,
Robert
Wagen in de zon, uit de wind. Handrem op, airco op maximum en keuze handle in 'D'. Motor uren laten draaien. Daarna een testrit in de woestijn met een beladen aanhanger...
Ik zou me maar niet al te veel zorgen maken.
Happy driving,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 19:50 #1137337
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wauw
Als novice in het automaatrijden kan ik alleen maar zwijgen van verbazing. Waarom rijdt iedereen dan geen automaat? Toch nog een vervolg-vraag. Mag de automaat bij het inschakelen (naar D of R) soms de wagen een flinke schik geven of moet ik nu wel gaan twijfelen aan dit voor mij nieuwe fenomeen?
Bvd,
Bvd,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 19:58 #1137339
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook leuk om te weten:
Automaten, althans van Amerikaanse afkomst (de AW71 in uw 940 is MINSTENS zo robuust) worden alsvolgt getest; Wagen op rollenbank. VOL gas vooruit in 'D'. Dan, plots in R volgas achteruit. Als de boel heel blijft is de transmissie OK. Tja, Een enorme ruige test, ik heb het liever niet. Het zij zo. Ik heb deze informatie van een ex Volvo werknemer.
Robert
Robert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2006 00:03 #1137363
door André Struis
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Dat kan dan allemaal wel zijn, maar onnodig in z'n "D" warmt de boel op, onnodig dus.
Ik zet voor het stoplicht de pook altijd in z'n "N". kan je tenminste ook je voet van de rem halen en dit voorkomt kromme schijven...........
Andr�©
Beantwoord door André Struis in topic Niet te lang
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Dat kan dan allemaal wel zijn, maar onnodig in z'n "D" warmt de boel op, onnodig dus.
Ik zet voor het stoplicht de pook altijd in z'n "N". kan je tenminste ook je voet van de rem halen en dit voorkomt kromme schijven...........
Andr�©
Moderators: Jerry Stam