Martijn,
Vandaag heb ik mn radio aangesloten. De vorige eigenaar was zo aardig geweest de multi stekker af te knippen, dus ik voelde me net zo'n PTT mannetje in een tentje. In mijn dashboard lagen 14 draden. In Haynes staat in het bedradingsschema welke speaker bij welk draadjes hoort. Van de 14 houdt je er zo dus nog 6 (14- (4x2) over. Van deze 6 is er 1 een continue + (voor het geheugen van de radio), 1 + via contact, een massa aansluiting en voor mij nog 3 onbekenden. Uit een sloopwagen (240) heb ik een multi stekker gehaald (9 pins) zodat de radio nu weer netjes via een stekkerblokje is aangesloten. Gelijk maar even grote schoonmaak gehouden en alle extra speakerdraden verwijderd en de deurspeakers weer via de originele draden aangesloten. Halverwege de radio aansluiting en de deurspeakers gaat volvo op andere kleuren over. Je kunt dus niet aan de draden van de speaker zien welke draden je moet hebben voor de radio aansluiting. Tip: met een testlampje kun je checken of en wanneer op een draadje spanning staat.