achterklep 740 station wil niet open
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2006 21:10 #1054547
door V700 register
achterklep 740 station wil niet open is gemaakt door V700 register
Hallo,
Wie kan me helpen bij een raar probleem. Sinds enige tijd heb ik de 740 station uit `91 van mijn schoonouders over genomen. Een heerlijke wagen waar we nog vele jaren plezier van kunnen hebben. Alles is tip top in orde maar er heeft zich altijd wel een raar probleem voor gedaan. De vovlo heeft centrale deur vergrendeling waarmee de achterklep ook wordt ontgrendeld. Als de achterkant van de auto in de zon staat wil de achterklep niet meer open. Als je vervolgens de sleutel aan de bestuurderskant heen en weer draait (open/dicht) wil dit nog wel eens helpen en kan je de klep openen. Maar soms ook niet, dan moet je hem van binnenuit openen (we hebben geen sleutel van de klep). Dit kan nogwel eens lastig zijn wanneer je hem hebt volgeladen. Wie kent dit probleem en weet een oplossing?
groet, Klaas
Wie kan me helpen bij een raar probleem. Sinds enige tijd heb ik de 740 station uit `91 van mijn schoonouders over genomen. Een heerlijke wagen waar we nog vele jaren plezier van kunnen hebben. Alles is tip top in orde maar er heeft zich altijd wel een raar probleem voor gedaan. De vovlo heeft centrale deur vergrendeling waarmee de achterklep ook wordt ontgrendeld. Als de achterkant van de auto in de zon staat wil de achterklep niet meer open. Als je vervolgens de sleutel aan de bestuurderskant heen en weer draait (open/dicht) wil dit nog wel eens helpen en kan je de klep openen. Maar soms ook niet, dan moet je hem van binnenuit openen (we hebben geen sleutel van de klep). Dit kan nogwel eens lastig zijn wanneer je hem hebt volgeladen. Wie kent dit probleem en weet een oplossing?
groet, Klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2006 22:03 #1137166
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Klaas-Jan,
lijkt erop
Hallo Klaas-Jan,
lijkt erop dat er ergens een slecht contact is. Ik heb dat in het verleden ook gehad en ik heb toen een ander motortje in de achterklep gebouwd en het probleem was over.
Groet,
Roger
lijkt erop dat er ergens een slecht contact is. Ik heb dat in het verleden ook gehad en ik heb toen een ander motortje in de achterklep gebouwd en het probleem was over.
Groet,
Roger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2006 22:49 #1137170
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smering?
Je zou Roger's hint kunnen volgen, maar ik zou eerst eens de binnenkant van de achterklep loshalen en kijken hoe het met de smering van het mechaniek zit. Als die na de bouw nooit bijgewerkt is dan kan het best zijn dat het mechaniek gewoon wat klemt. Een beetje vet is er dan snel aan gesmeerd... sneller dan dat je een motortje vervangen heb.t
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2006 23:00 #1137174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hendel
Ik heb het zelfde probleem niet op kunnen lossen door alles te smeren en een ander slot in te zetten , maar als ik met de hand de bedienings hendel buiten van de achterklep helemaal naar voren duw en daarna met de sleutel in het linkervoorportier alles weer dicht en open doe gaat de klep altijd weer open . Ik denk dat een of ander terugduw veertje een beetje lam is waardoor de hendel in het midden blijft staan en het slot blokkeert .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2006 23:07 #1137176
door V700 register
Die is toch hetzelfde als de rest van de auto?
anyway, de smeringtip is al gegeven. ik heb ooit anderhalfjaar met een af en toe weigerende klep gereden tot Maarten het toverwoord gebruikte.
WD40!
....en sindsdien heb ik maar twee dingen in de gereedschapskist.
WD40 en duct tape.
Het een voor als het vast zit en het moet los en het andere voor als het los zit en het moet vast.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
Beantwoord door V700 register in topic sleutel van de klep?
Die is toch hetzelfde als de rest van de auto?
anyway, de smeringtip is al gegeven. ik heb ooit anderhalfjaar met een af en toe weigerende klep gereden tot Maarten het toverwoord gebruikte.
WD40!
....en sindsdien heb ik maar twee dingen in de gereedschapskist.
WD40 en duct tape.
Het een voor als het vast zit en het moet los en het andere voor als het los zit en het moet vast.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2006 11:13 #1137208
door Adrian Maarleveld
Oplossing met de hendel werkt altijd. Met de sleutel lukt het ook. In het slot een paar dagen een beetje wd 40 spuiten en steeds opnieuw proberen. Dit maakt het slot weer los.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 496k
940 96 B230FK AW71L ecc 133k
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic zelfde probleem
Oplossing met de hendel werkt altijd. Met de sleutel lukt het ook. In het slot een paar dagen een beetje wd 40 spuiten en steeds opnieuw proberen. Dit maakt het slot weer los.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 496k
940 96 B230FK AW71L ecc 133k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2006 12:17 #1137211
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekend probleem
Af en toe heb ik het zelfde probleem, vooral bij kouder weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2006 17:01 #1137230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ander variant
Ik heb een beetje hetzelfde. <font size="2">
De achterklep gaat op- en van slot met de centrale vergrendeling. De achterklep is ooit eens vervangen
dus ik heb er geen sleutel van. Als je de achterklep eerst probeert open te maken voor je hem van slot haalt dan lukt dat vanzelfsprekend niet. Als je hem daarna dan toch nog van slot gehaald hebt dan lukt het nog steeds niet om hem open te maken. De achterklep kan alleen van slot af als de hendel waarmee je hem openmaakt niet ingeknepen is en de hendel blijft in de ingeknepen positie hangen. De hendel waarmee je hem openknijpt moet je dus zelf terug (naar voren) duwen. Daarna weer op slot en weer van slot met de centrale vergrendeling en hij kan open.
Vooral lastig met ongeduldige kinderen.</font>
De achterklep gaat op- en van slot met de centrale vergrendeling. De achterklep is ooit eens vervangen
Vooral lastig met ongeduldige kinderen.</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2006 17:26 #1137237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms ...
Soms heb ik dat ook met de 940. De klep is dan echter niet op slot, wel bijna hermetisch gesloten. Qua kracht te vergelijken met de diepvrieskast: Als het buiten erg warm is en je opent de diepvries even, sluiten en dan weer onmiddellijk opentrekken dan heb je het gevoel dat de deur 'op slot zit'.
Flink trekken helpt dan in mijn geval. Lijkt alsof de rubbers erg aan de deur plakken, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen want dan had ik de rubbers al lang op de grond moeten hebben liggen ...
--
945 '92 B200 FT - 308000 km (03/05/06) - lid 728
transentience.com
Flink trekken helpt dan in mijn geval. Lijkt alsof de rubbers erg aan de deur plakken, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen want dan had ik de rubbers al lang op de grond moeten hebben liggen ...
--
945 '92 B200 FT - 308000 km (03/05/06) - lid 728
transentience.com
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 20:46 #1138697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterklep 740 en nog een vraag...
Hallo,
Bedankt allemaal voor de reuze handige tips. Kan nu aan de slag en ik zal beginnen met wd40. Daarna zien we wel verder. Het is nu overigens niet zulk mooi weer en heb dus geen problemen met de achterklep. Zodra het voorval zich weer voor doet...........
Nog een vraag. Wij hebben eerder een 240 station gehad en nu een 740 station, mijn twee zwagers rijden ook volvo een 240 station en een 850 station en allen hebben we het zelfde probleem. Als de motor nog koud is en je rijdt langzaam je straat uit en je moet iets omhoog rijden (drempel of heuveltje) dan slaat de motor af. Je moet flink gassen om hem aan de praat te houden. Wie kent dit probleem nog meer van volvo en wat kan je er aan doen?
Bedankt allemaal voor de reuze handige tips. Kan nu aan de slag en ik zal beginnen met wd40. Daarna zien we wel verder. Het is nu overigens niet zulk mooi weer en heb dus geen problemen met de achterklep. Zodra het voorval zich weer voor doet...........
Nog een vraag. Wij hebben eerder een 240 station gehad en nu een 740 station, mijn twee zwagers rijden ook volvo een 240 station en een 850 station en allen hebben we het zelfde probleem. Als de motor nog koud is en je rijdt langzaam je straat uit en je moet iets omhoog rijden (drempel of heuveltje) dan slaat de motor af. Je moet flink gassen om hem aan de praat te houden. Wie kent dit probleem nog meer van volvo en wat kan je er aan doen?
Moderators: Jerry Stam