Fladderende km-teller (!), startproblemen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2006 15:28 #1054478 door V700 register
Fladderende km-teller (!), startproblemen is gemaakt door V700 register

Sinds een week of drie heb ik startproblemen: Soms helemaal geen geluid, zelfs niet de klik (van 'mijn startmotor geeft niet mee'). Soms ook doet hij dan de tweede/derde keer toch nog een zwakkere poging. En soms wil het wel de eerste of tweede keer al: onmiddelijk aanslaan. Eenmaal draaiend, laat ik de motor een minuut op temperatuur komen, daarna doet ie het wel.<!--break-->
Verschijnsel: acculampje brandt flauwtjes of duidelijker (soms). Met een 'verse' accu starten gaat gewoon goed.
Gek genoeg heb ik ook regelmatig een 'fladderende km-teller': door alleen mijn contactsleutel in stand II te zetten, geeft de teller kort even 80 km/u aan, een aantal keren, met tussenpozen.
Daardoor vraag ik me af of het allemaal wel gewoon aan de dynamo ligt (pas nagekeken). Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2006 17:54 #1136855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Co van der Vliet (740 turbo

Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303
Klinkt als een kapot kontactslot, maar het met scope nameten van de dynamo kan ook geen last, en natuurlijk de meest voorkomende, een imitatie regelaar op de dynamo, garantie voor problemen. Dus kan weer van alles zijn, als je naar de dichtstbijzijnde boschdealer rijdt meet ie em zo voor je door en weet je wat er aan de hand is..
Groeten,
Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2006 11:50 #1136943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactslot?

Co van der Vliet kan best wel gelijk hebben met het contact slot, het contactslot geeft wel vaker problemen en ik heb het advies gekregen om niet van die grote zware sleutelbossen er in te hangen toen mijn contactslot stuk was.
mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2006 23:13 #1137018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic acculampje brand zwak

Dit is een probleem dat de dynamo een spanning leverd van die net iets lager is als de accu spanning
controleer met een volt meter de accuspanning (ongeveer 12 volt DC)
START DE MOTOR de accu spanning moet nu ongeveer 14 VOLT DC zijn (max 14,2 Volt)
bij in schakelen van de verwarmings ventielator en achter ruitverwarming mag de accu spanning niet veel zakken, is dit het geval dan zijn de koolborstels van de dynamo versleten.
vervangen van de regelaar is ook mogelijk.
het probleem met de startmotor zijn meestal ook de koolborstels deze kan men loskopen alleen monteren kan alleen met een zware soldeerbout ongeveer 400 Watt
mvg g meijer volvo 740gle 423000km

Moderators: Jerry Stam