Witte Rook
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2006 14:49 #1054453
door V700 register
Hallo,
Ik heb een 940 2.3 turbo automaat uit 1995 met 102.000km dealer onderhouden. (auto altijd in familie geweest)
Van het weekend had ik bij het diep intrappen van het gas witte rook uit de uitlaad!!!
Wie weet wat is dit?????
Graag jullie reactie,
mvgr
Sebastiaan
Witte Rook is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb een 940 2.3 turbo automaat uit 1995 met 102.000km dealer onderhouden. (auto altijd in familie geweest)
Van het weekend had ik bij het diep intrappen van het gas witte rook uit de uitlaad!!!
Wie weet wat is dit?????
Graag jullie reactie,
mvgr
Sebastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2006 15:25 #1136756
door V700 register
Kon je het zelf zien in de spiegels of zag een ander een beetje grijs witte rook uit de uitlaat komen bij erg hard optrekken?
Mijn 745 lpt had ook een beetje licht grijze rook bij erg veel gas en gebruikte geen olie of koelvloeistof maar had wel een turbodruk van 1bar en ik heb het vaker gezien bij auto, s met erg hoge turbodrukken en ik denk dat het een beetje condens is net als een auto op gas.
Hou het koelvloeistof niveau goed in de gaten en wacht wat andere reacties af.
mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic Witte rook?
Kon je het zelf zien in de spiegels of zag een ander een beetje grijs witte rook uit de uitlaat komen bij erg hard optrekken?
Mijn 745 lpt had ook een beetje licht grijze rook bij erg veel gas en gebruikte geen olie of koelvloeistof maar had wel een turbodruk van 1bar en ik heb het vaker gezien bij auto, s met erg hoge turbodrukken en ik denk dat het een beetje condens is net als een auto op gas.
Hou het koelvloeistof niveau goed in de gaten en wacht wat andere reacties af.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2006 20:42 #1136765
door V700 register
Als de auto altijd rustig en korte stukjes is bereden kan er zich condenswater hebben opgehoopt in dempers, als de uitlaat dan wel eens flink heet wordt verdampt dat er ineens allemaal uit.
als het echt veel is, zelfs na een snel stukje autobaan (motor goed warm) en het is bij een turbo-blok dan zijn er 2 voor de hand liggende oorzaken:
- doorgeslagen koppakking (dat moet je kunnen zien aan de bougies, voelen aan de harde koelslangen en zien aan geborrel in het expansievaatje) Het koelwaterniveau zal langzaam zakken omdat het verdwijnt via de verbrandingskamer en de uitlaat.
- een gebarsten turbinehuis(van de water gekoelde turbo): het koelwater komt dan in de turbo en gaat zo de uitlaat uit. (je ziet niks aan de bougies, ook geen doorgeslagen koppakking symptomen)
Als het blauwe rook is: olie-keerringen in de turbo kapot
Beantwoord door V700 register in topic Als de auto altijd rustig
Als de auto altijd rustig en korte stukjes is bereden kan er zich condenswater hebben opgehoopt in dempers, als de uitlaat dan wel eens flink heet wordt verdampt dat er ineens allemaal uit.
als het echt veel is, zelfs na een snel stukje autobaan (motor goed warm) en het is bij een turbo-blok dan zijn er 2 voor de hand liggende oorzaken:
- doorgeslagen koppakking (dat moet je kunnen zien aan de bougies, voelen aan de harde koelslangen en zien aan geborrel in het expansievaatje) Het koelwaterniveau zal langzaam zakken omdat het verdwijnt via de verbrandingskamer en de uitlaat.
- een gebarsten turbinehuis(van de water gekoelde turbo): het koelwater komt dan in de turbo en gaat zo de uitlaat uit. (je ziet niks aan de bougies, ook geen doorgeslagen koppakking symptomen)
Als het blauwe rook is: olie-keerringen in de turbo kapot
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2006 21:34 #1136770
door V700 register
He Jan
Mijn waterslangen zijn ook knal hard!
Is dit niet normaal bij 1.5 bar op je systeem??????
Heb geen andere klachten.
Chris
Beantwoord door V700 register in topic harde slangen
He Jan
Mijn waterslangen zijn ook knal hard!
Is dit niet normaal bij 1.5 bar op je systeem??????
Heb geen andere klachten.
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2006 15:27 #1136796
door V700 register
Hallo Jerry,
Ik gebruik de auto voor de korte ritjes (hobby auto) en zag zelf aardig wat witte rook achter de auto! En de motor hoeft niet hard te werken...
Beantwoord door V700 register in topic Witte rook
Hallo Jerry,
Ik gebruik de auto voor de korte ritjes (hobby auto) en zag zelf aardig wat witte rook achter de auto! En de motor hoeft niet hard te werken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2006 16:27 #1136799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Chris, het koelsysteem is
@Chris, het koelsysteem is inderdaad een druksysteem maar je hebt hard en heel hard.(nauwelijks nog in te drukken, zoals een harde fietsband. De motor pompt dan uitlaatgas via de doorgeslagen pakking het koelsysteem in en zet dat onder nog veel hogere druk als normaal. Dat is wat ik bedoel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2006 21:28 #1136811
door V700 register
Ik snap het jan!!!
Maar desondanks vind ik ze bij mij nog erg hard.
De situatie die jij beschrijft dus:heel hard,heb je dan ook vloeistof verbruik??
Ik heb namelijk niks geen klachten verder.
Ik hoorde dat meer volvo's hier last van hebben.
Maak me er maar niet te druk om.......
Dank voor toelichting
GROETEN CHRIS
Beantwoord door V700 register in topic ok
Ik snap het jan!!!
Maar desondanks vind ik ze bij mij nog erg hard.
De situatie die jij beschrijft dus:heel hard,heb je dan ook vloeistof verbruik??
Ik heb namelijk niks geen klachten verder.
Ik hoorde dat meer volvo's hier last van hebben.
Maak me er maar niet te druk om.......
Dank voor toelichting
GROETEN CHRIS
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2006 10:51 #1136830
door V700 register
Ik heb nu ook van die hardere slangen maar ook 1.5bar in het systeem en dat was ik ook niet gewend.
Verder na het aandraaien van de slangenklemmen geen koelvloeistof verlies meer dus het zal wel zo horen bij de nieuwere typen.
mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic hard
Ik heb nu ook van die hardere slangen maar ook 1.5bar in het systeem en dat was ik ook niet gewend.
Verder na het aandraaien van de slangenklemmen geen koelvloeistof verlies meer dus het zal wel zo horen bij de nieuwere typen.
mvg Jerry.
Moderators: Jerry Stam