Nog 1x? Slecht starten van LPi-er uit 1998 ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2006 13:41 #1053946 door V700 register
Nog 1x? Slecht starten van LPi-er uit 1998 ... is gemaakt door V700 register

Sorry, maar ik moet - ondanks de vele berichten heen en weer over dit onderwerp - nog 1 x mijn verhaal kwijt over het slechte starten van mijn LPi-er (945 LPT uit 1998). De (gas-)injectoren zijn vervangen, de zittingen zijn opnieuw in het inlaatspruitstuk geperst door de gasinstallatieleverancier, bougies zijn vervangen, kleppen gesteld enz. En nog steeds start de auto beroerd! Ik zal het nog 'ns proberen met vol gas (doe het nu steeds braaf? zonder) en gooi anders - als jullie niet met briljante idee�«n komen - het bijltje erbij neer.
Wat de onkosten betreft: die injectoren hebben mij ca. 110 euro per stuk gekost, maar het opnieuw inpersen van 2 injectorzittingen (en ik meen zelfs dat ze alle 4 zijn gedaan) kostte slechts een dikke 100 euro; ik zie sommigen met hele andere bedragen!!? Kan dus echt goedkoper.
Groet!Bram TR

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2006 14:02 #1134965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht starten

Ook ik heb een LPT uit 98 met LPi. Ik start altijd zonder gas te geven, zomer en winter, nooit geen probleem, slaat vlot aan. Wel merk ik dat als hij een enkele keer niet direct oppakt en meteen weer afslaat, ik een beetje gas moet geven bij de tweede startpoging om hem aan het lopen te houden.
Aangezien er altijd op benzine gestart wordt, kan het natuurlijk ook zo zijn dat het probleem helemaal niet door de een lekkende gasinjector wordt veroorzaakt (daarom zou je eventueel volgas starten). Als je eens probeert om te starten nadat er een langere tijd alleen maar op benzine is gereden. Dus 's avonds een langere rit alleen op benzine rijden en dan 's morgens proberen te starten zonder gas te geven. Als het probleem er dan nog is, dan zou ik de standaard lijst "slecht starten op benzine" maar eens afwerken. Krijgen de benzineinjectoren bijvoorbeeld wel direct benzine (opvoerpomp(en), filters ed).
't Is het proberen waard.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2006 16:56 #1134979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet altijd LPG de schuld geven

Rob, je hebt gelijk: het wordt tijd dat ik me niet meer blind staar op dat gas, maar 'ns aan andere zaken ga denken. Hoewel ... toen ik 'm terugkreeg van de garage heeft-ie toch 1 of 2 keer gestart als een tierelier: slechts even de sleutel om (op gas weggezet, lange nacht stilgestaan) en lopen. Dat was toen ik de auto even tussendoor terughad, nog zonder de nieuwe zittingen, maar met de nieuwe injectoren. En na de 'inlaatspruitstuk-opwaardering' was het weer mis. Riekt toch wel naar een gasprobleem ... maar goed, ik zal andere zaken 'ns gaan bekijken. Nog tips hoe te beginnen? Ter info: ik ben niet onhandig, maar wordt slechts gehinderd door beperkte kennis van zaken.
Dank & groet, Bram

Moderators: Jerry Stam