Probleem met omschakeling van benzine naar LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2006 20:44 #1053921
door V700 register
Eindelijk na 4 maanden zoeken heb ik mijn 940 estate LPT automaat op LPG gevonden en gekocht. De 940 is uit 1995
De vorige eigenaar heeft van te voren aan gegeven dat de auto probleemloos op benzine start en daarna automatish overschakeld naar LPG. Bij een koude motor slaat deze af op het moment dat er automatisch omgeschakeld wordt naar LPG. Als je de motor een paar keer start en je geeft dan een beetje gas schakeld hij wel probleemloos over aar LPG. De auto rijdt zowel op benzine als op LPG (als de omschakeling goed gaat) heel erg goed.
Heeft iemand een advies??????
Probleem met omschakeling van benzine naar LPG is gemaakt door V700 register
Eindelijk na 4 maanden zoeken heb ik mijn 940 estate LPT automaat op LPG gevonden en gekocht. De 940 is uit 1995
De vorige eigenaar heeft van te voren aan gegeven dat de auto probleemloos op benzine start en daarna automatish overschakeld naar LPG. Bij een koude motor slaat deze af op het moment dat er automatisch omgeschakeld wordt naar LPG. Als je de motor een paar keer start en je geeft dan een beetje gas schakeld hij wel probleemloos over aar LPG. De auto rijdt zowel op benzine als op LPG (als de omschakeling goed gaat) heel erg goed.
Heeft iemand een advies??????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2006 21:12 #1134825
door V700 register
Koelvloeistofniveau goed?
Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL blackline 1989 automaat B230F lpg
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistofniveau
Koelvloeistofniveau goed?
Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL blackline 1989 automaat B230F lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2006 21:38 #1134828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Installatie
Vermeld eerst even watvoor soort (merk/type) gasinstallatie erin zit, anders blijft het �©cht wild gissen...
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2006 21:58 #1134832
door V700 register
Ik heb hetzelfde met mijn veel oudere turboloze 2.3 G2 940 uit '91.
Ik heb al van alles vervangen.
Nieuwe verdamper, nieuwe gasafsluiter ontsteking.
Wat hij ook deed is afslaan voor een kruising.
Dat laatste heb ik opgelost door de CIS-klep schoon te maken.
Het eerste los ik op door op benzine te starten en als ik eenmaal rol pas op gas over te schakelen.
Maar na de schoonmaak van de CIS-klep gaat het starten op "gas" wel een stuk beter.
Het helpt ook door na het starten zo snel mogelijk hem in D of R te zetten. Dan vangt de CIS-klep het inzakken van het toerental zoveel mogelijk op.
Jan
Beantwoord door V700 register in topic Toch de CIS-klep eens schoonmaken
Ik heb hetzelfde met mijn veel oudere turboloze 2.3 G2 940 uit '91.
Ik heb al van alles vervangen.
Nieuwe verdamper, nieuwe gasafsluiter ontsteking.
Wat hij ook deed is afslaan voor een kruising.
Dat laatste heb ik opgelost door de CIS-klep schoon te maken.
Het eerste los ik op door op benzine te starten en als ik eenmaal rol pas op gas over te schakelen.
Maar na de schoonmaak van de CIS-klep gaat het starten op "gas" wel een stuk beter.
Het helpt ook door na het starten zo snel mogelijk hem in D of R te zetten. Dan vangt de CIS-klep het inzakken van het toerental zoveel mogelijk op.
Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2006 02:16 #1134845
door V700 register
Het schoonmaken van de CIS-klep is niet zaligmakend, maar zou eventueel kunnen helpen bij een auto die niet voor snelwegdoeleinden is gebruikt.
Als je dan toch onderdelen wil vervangen dan zou ik eerder kijken naar het "hogeoverdrukventiel", of naar de stekkertjes die de gasinstallatie onderbreekt van en naar de injectiecomputer.
Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461
Beantwoord door V700 register in topic CIS-klep
Het schoonmaken van de CIS-klep is niet zaligmakend, maar zou eventueel kunnen helpen bij een auto die niet voor snelwegdoeleinden is gebruikt.
Als je dan toch onderdelen wil vervangen dan zou ik eerder kijken naar het "hogeoverdrukventiel", of naar de stekkertjes die de gasinstallatie onderbreekt van en naar de injectiecomputer.
Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2006 08:53 #1134936
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koelvloeistofniveau is
koelvloeistofniveau is goed
Moderators: Jerry Stam