Volvo 960 problemen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2006 22:31 #1053910 door V700 register
Volvo 960 problemen is gemaakt door V700 register

Goedenavond volvo vrienden,
Ik wil jullie deelgenoot maken van de problemen met mijn Volvo 960. Heb hem gekocht in 2001 bij een handelaar en Haarlem. Na de garantie (8 maand) gaf de motor de geest. Je weet natuurlijk nooit wat er met zo'n motor bij de vorige eigenaar heeft moeten doorstaan?! Afijn na een rit van 250 km (motor fijn warm)richting Berlijn gingen plotseling alle waarschuwinglichten branden. Na een korte inspectie onder de motorkap..... grote gaten in het motorblok. Deze was dus overleden! Door de ANWB laten afleveren bij Tom de Jong in Borne (in 2002). Dit bedrijf heeft mijn jongensdroom voorzien van een ruilmotor (1998 uit een V90) met slechts 125.000Km. Keurig ingebouwd en afgeleverd. Tijdens de vakantie in 2005 merkte ik op dat het verbruik met de caravan wel erg begon toe te nemen. Denk dan aan verbruiken van 1:5!! Het jaar daarvoor lag het verbruik met dezelfde configuratie zo rond de 1:7. Een duidelijk verschil, toch? Tevens begon de auto steeds minder goed op te trekken(komt slecht op toeren)! Terug van vakantie ben in eens gaan meten en testen waaraan dit hoge verbruik en het slechte trekken nu debet aan konden zijn. Het enige dat ik kon vinden was een scheurtje in de uitlaat vlak voor de katalysator. Waarschijnlijk kreeg mij labda sonde verkeerde informatie ?! Omdat ook de bescherming rondom de kat. erg slecht was heb ik op internet een naar een andere gezocht en gevonden. Nadat ik de kat. had vervangen werden de klachten niet minder. Sterker nog het ging bergafwaarts met de volvo. Omdat ik elektronisch niet kon vinden vond ik het tijd voor een grondige schoonmaak van de automatische versnellingsbak. Filter gereinigd, bak doorgespoeld en voorzien van nieuwe olie. Resultaat.....geen! Klachten nemen toe! Ten einde raad de jongensdroom afgeleverd, wederom bij Ton de Jong in Delden. Datum..... medio Februari.
Nu 6 (zes) weken later nog steeds geen aanwijsbare oorzaak kunnen vinden??!!Geprobeerd....van alles. Resultaat.....GEEN. De mannen in Borne hebben de moed nog niet op gegeven en zijn er in de verloren uurtjes nog steeds mee bezig
Voor suggesties, aanbevelingen en ideeen. Ze zijn welkom. Hou jullie op de hoogte.
Gr Peter Schipper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2006 23:09 #1134759 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Succes gewenst
Hallo Peter

Helaas kan ik je geen tip geven, maar ik kan je wel heel veel succes wensen in je verdere zoektocht naar de oplossing van de storing en dan doe ik dus bij deze.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 01:27 #1134766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 960 problemen

Hoi Peter,
Geen idee of ik je hiermee van dienst ben, maar een al te vaak onderschatte tekortkoming van onze Volvo's zijn "de stekkertjes", die voor de meest uiteenlopende nare problemen kunnen zorgen. Zelfs een "halve" draadbreuk kan al voor een hoger brandstofverbruik gaan zorgen.
De makkelijkste manier om tot een goede diagnose te komen is om aan de spanningstabel van jouw brandstofsysteem te komen en per stekkertje daar de spanning op te meten, zowel met stille als draaiende motor. Levert een schat aan informatie op �©n geeft je het draadje hetgeen een (waarschijnlijk) te lage spanning heeft. In dit draadje is er een spanningsverlies tengevolge van een te hoge overgansweerstand in een connector.
'T is maar een tip.
Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 02:13 #1134768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erger
Zolang de mechanische gezondheid van de motor niet in gevaar is... maar mooi even erger laten worden, des te makkelijker wordt het te vinden.

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 09:10 #1134781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik

Een verbruik van 1 op 5 lijkt me niet verkeerd met een caravan er achter, dat loopt mijn lpt ook met de caravan maar dan op gas.
Ik had al wel gehoord dat de 960 met 3 liter niet erg veel meer gaat gebruiken met een caravan er achter.
Maar de tip van Marcel is niet verkeerd om er mee te blijven rijden tot het erger word.
Hebben ze de co al gemeten van de auto?
Als het verbruik flink is toegenomen dan zou hij minder schoon moeten draaien denk ik.
mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 09:35 #1134782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet mis

das niet mis zoveel als je er mee hebt.
Maar het is maar goed dat je er niet "lekker" mee hebt doorgereden.
twee motoren kapot lijkt me net iets teveel van het goede..

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 20:41 #1134819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt, hou je op de

Bedankt, hou je op de hoogte als er veranderingen komen.

Gr peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 20:46 #1134821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Jerry, Volvo staat

Hallo Jerry,
Volvo staat sinds medio februari al bij Tom de Jong in delden. Daar hebben ze alle normaal voorkomende problemen als bekeken. Helaas zonder resultaat. Doorrijden is geen optie omdat de motor erg snel erg heet wordt. Hij moet erg hard werken om op snelheid te komen.
Gr Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 20:49 #1134822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Marcel, Helaas ging

Hallo Marcel,
Helaas ging dat niet meer omdat de auto bijna niet van de plaats komt. De motor moet erg hard werken en wordt dus erg snel, erg heet.

Gr Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2006 20:50 #1134823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Gerrit-Jan, Bedankt

Hallo Gerrit-Jan,
Bedankt voor de tip. Zal het doorsturen naar Tom de Jong.
Gr Peter

Moderators: Jerry Stam