contactslot met vreemde ronde bout

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 21:05 #1053840 door V700 register
contactslot met vreemde ronde bout is gemaakt door V700 register

Ze hebben 2 dagen geleden mijn volvo 940 proberen te stelen. Dat is gelukkig niet gelukt, maar wel veel schade o.a. het contactslot.
Ik heb op de sloop een nieuw slot gekocht, maar ik krijg het oude slot er niet uit. Waar het slot aan de stuurstang is bevestigd zit een bout, die aan de bovenkant rond loopt, kan er dus geen tang of zo op zetten. Wat moet ik doen/ wat doe ik verkeerd. Heeft iemand tips?
bij voorbaat best al dankbaar.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 21:12 #1134514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bout ?

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Ik kan alleen maar bedenken dat aan de andere kant van de bout met ronde kop een draad-end moet zitten waar een moer overheen gedraaid zit.</font>
<font face="Tahoma">Andersom geredeneerd : als die kop echt rond is en niet geschikt voor gereedschap, zul je dus aan de andere kant van die bout moeten zoeken.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 21:16 #1134515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurslotbouten

Deze bouten zijn speciaal zonder kop zodat je niet zo makkelijk de auto kunt stelen door het stuuslot eruit te halen.
Je moet deze bouten volgens mij uitboren en dan nieuwe plaatsen cq gewone bouten nemen.
groet
Dutch Burt

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 21:16 #1134516 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Vreemde ronde bout
Op die bout heeft wel degelijk een kop gezeten Rob, maar die bouten zijn zo geconstrueerd dat ze vastgedraaid worden tot het dunste gedeelte afbreekt en er dus geen sleutel meer op past.
De oplossing is er een prop op te lassen met co2, het voordeel daarvan is ook dat de bout daardoor ook wordt opgewarmd en als je op die prop dan een griptang zet kun je die bout eruit draaien.
Ook hier geldt weer: makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het en denk om de electrische installatie, accu losmaken vo�³r het lassen!

Succes,

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 22:00 #1134517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic breekbout

Het zijn inderdaad breekbouten. Je moet er een gat inboren. Daarna een zogenaamde linkse tap indraaien.deze zijn te koop bij een goede marerialen zaak. die draait zich vast als je de bout eruit wil draaien. opwarmen heeft volgens mij geen zin. de bout die je eruit wilt hebben zet dan toch juist uit? volgens mij moet je dan de omgeving opwarmen en de bout koelen[?] De nieuwe breekbout heeft de dealer denk ik wel. het gebeurt wel vaker.veel succes en geluk ermee. Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 22:39 #1134521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bout verhitten
Moet die bout wel los om het contactslot te kunnen vervangen? Bij de meeste merken kan je de slotcylinder er op andere manieren uit krijgen.

Als het omhulsel kapot is (de stuurkolom) vervang je die in z'n geheel en hoeven de breekbouten ook niet los.

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2006 05:48 #1134528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met een goede griptang is

Met een goede griptang is hij zo los!Hij moet er echt uit want het is een soort borgmoer voor het contactslot.M.a.w. is die bout er niet uit dan kan het contactslot er niet er niet uit.Als de bout er uit is, sleutel er in, wiebelen met de sleutel en het stuur en hij gaat er langzaam uit.Nieuwe er in en klaar!
Ik heb hier e.v.t een heel compleet slotenset ( 2 deuren ,kofferbakslot,contactslot met 1 sleutel)
Suc(V)6 en groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2006 12:55 #1134541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een vraag, stuur airbag

Hartstikke bedankt voor jullie adviesen, het is me een stuk duidelijker geworden, maar nog een vraag.
Ik heb nog een vraagbaak van mijn vorige auto een 740, daarin staat beschreven, dat je de stuurkolom er uit moet halen om het slot te vervangen. Het stuur moet er af, maar er zit een airbag in, kan ik het er gewoon afhalen, of moet er iets speciaals gebeuren? (in iedergeval, wel de spanning er af).

groet Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2006 16:27 #1134548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haal de accu eerst los (op

Haal de accu eerst los (op die manier kan er nooit perongeluk een signaal naar het airbagpatroon komen. Geen spanning, geen signaal)
de airbag zit je met 2 (of 4?) torkx schroeven aan de achterkant van het stuur vast. als ze los zijn kan het airbag patroon voorzichtig naar voren van het stuur afgepakt worden. de contactstekker aan de achterkant kan nu losgenomen worden.
Leg het patroon voorzichtig aan de kant.(lees even de waarschuwing op de stickers!)
Gebruik een wielmoerkruissleutel om de stuurmoer los te maken. Zet het stuur in de rechtuitstand voor je 'm voorzichtig van de kolom af wrikt
Je MOET de contactring voor de airbag borgen voor je die eventueel gaat los halen, anders gaat de afstelling verloren (het stuur grijpt in de de volgring)en breken de veren bij de eerst volgende maximale stuuruitslag &gt;&gt; SRS-error &gt;&gt; dure reparatie...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2006 20:19 #1134560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactslot met vreemde ronde bout

Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303

Rob,

Ik heb er al een paar verwijderd, meestal lukt het wel met een hamer en een kleine scherpe beitel, geen houtbeitel maar een steen of metaalbeitel, een minuut of tien werk

Groeten,
Co.

Moderators: Jerry Stam