Kachelslang
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2006 19:38 #1053828
door V700 register
Onderste kachelslang lekt. Ik kwam op het spoor door stoom en gesis toen ik de auto geparkeerd had.
Tijdens de treugreis van Antwerpen naar Tilburg enkele malen water bijgegoten uit angst voor groter ongerief. Het expansievaatje is steeds zeer snel leeg, maar toch blijft de watertemperatuurmeter mooi in het midden staan ....Onder het rijden geen stoom te zien. Bij stationair gasgeven komt er een fel straaltje onder uit de slang.
Kan ik nog een reisje wagen met veel water aan boord ? Loop ik groot risico?
De slang zit lastig ergens onder het inlaatspruitstuk. Kan ik die evt zelf vervangen?
H
Kachelslang is gemaakt door V700 register
Onderste kachelslang lekt. Ik kwam op het spoor door stoom en gesis toen ik de auto geparkeerd had.
Tijdens de treugreis van Antwerpen naar Tilburg enkele malen water bijgegoten uit angst voor groter ongerief. Het expansievaatje is steeds zeer snel leeg, maar toch blijft de watertemperatuurmeter mooi in het midden staan ....Onder het rijden geen stoom te zien. Bij stationair gasgeven komt er een fel straaltje onder uit de slang.
Kan ik nog een reisje wagen met veel water aan boord ? Loop ik groot risico?
De slang zit lastig ergens onder het inlaatspruitstuk. Kan ik die evt zelf vervangen?
H
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2006 22:52 #1134523
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een reisje naar de garage,
Een reisje naar de garage, hoogstens. Slechte slangen hebben nogal de neiging om verder te scheuren of meer gaten te ontwikkelen. Dus tenzij je hoognodig ergens heen moet met ANWB pas op zak, liever eerst repareren.
Mooie gelegenheid om de overige slangen ook even na te kijken. Bij Witje (nu van Arthur, destijds van Jan Huijsmans) was het op een gegeven moment zo'n beetje elke week raak
Tja al die slangen waren even oud... overigens betrof dat toen allemaal dunne slangen (formaat kachelslang) aan de bestuurderskant van de motor.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Mooie gelegenheid om de overige slangen ook even na te kijken. Bij Witje (nu van Arthur, destijds van Jan Huijsmans) was het op een gegeven moment zo'n beetje elke week raak
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2006 23:07 #1134525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slangen kunnen de dood zijn van je wagen...
Ja, en een niet opgemerkte stukke koelvloeistofslang is de oorzaak geweest van de huidige volledige motorrevisie... dus je wil dit wel echt fixen.
Of natuurlijk een paar tankjes koelvloeistof achterin en iedere 100km bijvullen.
Of natuurlijk een paar tankjes koelvloeistof achterin en iedere 100km bijvullen.
Moderators: Jerry Stam