Groovy head!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de hobbiisten en zuinigheidsrunners en emissie/milieu-bewuste rijder nu een andere vorm van tunen:
<a href=" somender-singh.com/component/option,com_frontpage/Itemid,1/ ">Somender-Singh's Website over hoe je simpel je efficiency van je motor kan verhogen met 10-20% , meer efficiency = zuiniger( OF meer power, het is maar net hoe je de winst gebruikt.)
zie hier het <a href=" patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1...79&RS=PN/6237579 ">US-patent van Singh !!
<a href=" www.pbase.com/kdh51/image/57777348.jpg ">Hier zie je een foto van een Volvo-redblock 8-kleps (#530-)kop met de (volgens mij sub-optimaal uitgevoerde) modificaties. Er staan veel betere foto's op de site van Singh.
Hier het <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=66779 ">discussiedraadje op het turbobricks-forum over dit onderwerp.
- het verlaagt de neiging tot detonatie en pingelen. (ideaal voor turbomotoren!)
- het verhoogt de turbulentie in de verbrandingskamer waardoor brandstof en lucht beter worden gemengd.
- de verbranding zelf verloopt sneller dus langer maximale gasdruk op de zuiger dus meer koppel uit dezelfde hoeveelheid brandstof/mengsel
- resultaat: maximale verbranding van ingespoten, brandstof, minder hitte afgifte aan kop en koelwater, lagere uitlaatgastemperatuur, lager verbruik schonere emissies
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Alweer een draadje dat het allemaal beter kan met je auto ? Hebben we daar al niet genoeg van, net als Slick 50 en Xado ?</font>
<font face="Tahoma"></font>
<font face="Tahoma">Als dit toch allemaal waar mocht zijn, dan was het toch allang verboden door Shell en consorten ? Die partijen hebben toch geen belang bij "verbeteraars" voor aan de motor !</font>
<font face="Tahoma">Maar goed : we respecteren Jan's opvattingen en wensen hem succes. Ik ben overigens wel benieuw of Jan dit zelf gaat toepassen en wat de uitkomsten zijn.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar beter is vaak meer werk of duurder materiaal en om de auto ook nog betaalbaar te houden doen ze het vaak op de goedkope manier.
Een klein voorbeeld is dus ook de cilinderkop.
De kleppen staan allebij recht en als ze onder een hoek geplaatst worden krijg je ook een betere vuling in de cilinder en een grotere werveling in de gassen.
Bij een hoop cilinderkoppen is dus gekozen voor een goedkope oplossing maar een mooi voorbeeld is de crysler hemi van vroeger en het idee is later door veel fabrikanten gekopieerd.
Een ander voorbeeld is de catalysator die het verbruik van de auto met 5 % doet toenemen omdat de motor iets te rijk moet draaien omdat anders de catalysator zijn werk niet goed kan doen.
Ga maar eens googelen over de werking van de catalysator.
Dus het kan allemaal veel beter en dank zij die mensen die dat ook denken en het ook proberen hebben we nu abs en zijn er mensen op de maan geweest.
mvg Jerry die zelf ook van expirimenteren houd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mmm hier geloof ik toch net meer in, omdat je niet een "toverstofje" in je olie gooit, maar echt iets doet aan je verbranding.MSuidgeest schreef : <font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Alweer een draadje dat het allemaal beter kan met je auto ? Hebben we daar al niet genoeg van, net als Slick 50 en Xado ?</font>
<font face="Tahoma">Als dit toch allemaal waar mocht zijn, dan was het toch allang verboden door Shell en consorten ? Die partijen hebben toch geen belang bij "verbeteraars" voor aan de motor !</font>
<font face="Tahoma">Maar goed : we respecteren Jan's opvattingen en wensen hem succes. Ik ben overigens wel benieuw of Jan dit zelf gaat toepassen en wat de uitkomsten zijn.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
vgl blueprinten van een motor.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben erg benieuwd of dit ook echt werkt. Hopelijk kan een of ander gerenommeerd onderzoekscentrum deze uitvinding onderzoeken.
@Mark:
Verbrandingsmotoren worden al verbeterd sinds ze uitgevonden zijn. Kijk maar eens naar de vermogens die ze nu uit een klein motortje halen ten opzichte van een paar decennia geleden. Of het verbruik, vermogen en ook de toerentallen die ze in Duitsland sinds een paar jaar uit een acht cilinder Dieselmotor halen.
Trouwens, ook Shell en consorten profiteren van een lager verbruik. Het betekent dat zij langer met hun voorraad brandstof doen, minder nieuwe olievelden hoeven te zoeken (is erg duur) en ook meer tijd hebben om alternatieve brandstoffen te ontwikkelen.
Groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Het lijkt me een prima plaats om een scheur in de cil. kop te laten beginnen...............................
M.a.w. Ik geloof er niet zo in.
Andr�©