more power

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2006 10:35 #1053691 door V700 register
more power is gemaakt door V700 register

beste volvo rijders, sinds enkele jaren een zeer tevreden volvo 740 rijder .
de auto is altijd zeer goed onderhouden en heeft nog niet zoveel km gelopen nl: 250000. recent weer gekeurd, atf olie vervangen, cardanolie vervangen motor olie en filter. slang tussen lmm en inlaatspruitstuk door orgineel. vorig jaar nieuwe lambda sonde, rotor ,verdeelkap bougiekabelset.
kortom hij wordt echt verwend met maar 7000 km per jaar dat ie hoeft te rijden. het is een 740 b200f uit 1991, zeer tevreden alleen ik zou willen dat ie wat meer power ( pittiger) was. ik wil hem voor geen geld inruilen voor een andere volvo met een wat zwaardere motor, maar is er helemaal niks aan te doen om hem wat pk tjes meer te geven?
de groeten van henri uit helmond

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2006 10:40 #1133906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gehinder door enige kennis ...
Ik heb het nog nooit gedaan maar ik 'weet' (lees: heb zelf gehoord) dat de volgende zaken kunnen helpen:

- open luchtfilter (winst zit tussen je oren, uit eigen ervaring)
- ander uitlaatsysteem (rechter = minder weerstand, afhankelijk van systeem)
- andere nokkenas (300-600 EUR materiaalkosten). Dit levert echt winst op en merkelijk ook.

Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2006 12:27 #1133913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer power

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Henri,</font>
De voorstellen van Kristof zijn prima, maar erg marginaal. Je wint hooguit 10 PK bij maximum toerental! Daar blijft dus zo goed als niets van over bij gewoon autorijden.
Als je sneller wil, zul je een andere auto moeten zoeken. Ik las in je profiel dat je toch een 940 of 960 wil op termijn. Als ik jou was zou ik nog even sparen en dan een 960 kopen.
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2006 13:09 #1133915 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Het gevoel van meer power.

Als je de B200F een ander nokkenasje geeft b.v. een T-nokkenas dan krijg je toch wel het gevoel van meer power. Een paar KW meer komt wel netto bij het meer power gevoel! En een nokkenas duur?
Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2006 19:34 #1134006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een T-nokkenas zit in een

een T-nokkenas zit in een turbo-auto en is echt wel de meest tamme die je kan vinden! Tenzij je voor zuinig en makkelijk rijdbaar bij lage toeren gaat (automaat) is deze nokkenas in een auto zonder turbo echt minderwaardig.
een andere, vaak voorkomende nokkenas is de M, ook niet echt super, bedoeld voor zuinig en laagtoerig rijden. (goede kans dat die in de B200f zit)
Niet wat je wil dus. andere nokkenassen die wel bruikbaar zijn om het vermogen wat omhoog te trekken en redelijk makkelijk te vinden op een sloop: V, VX3, A, H en K-nokkenas, de VX3 is ook geleverd in een auto met kat en is dus al af fabriek emissie-schoon, een V, A, H en een K kan je vinden in oudere 700's, 200's (en 360's?), je moet dan soms wel een sleuf achterop de nokkenas frezen om daarmee de verdeler aan te kunnen drijven. Het kan wat moeilijker zijn om met deze nokkenassen emissie technisch schoon te draaien maar als je kat en je lambda-sonde goed zijn moet dat ook lukken.

Moderators: Jerry Stam