sleuteldag - sleutelpech
- V700 register
- Nieuw lid
-
heeft iemand ervaring met het krimpen van het lager in de houder, door het lager eerst een tijd in de diepvries te leggen (bijv. -25grd) en de houder te verwarmen in water (tot 100 grd dus)? Valt het lager er dan gewoon in of is het er met weinig druk in te persen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Emo van Halsema schreef : heeft iemand ervaring met het krimpen van het lager in de houder, door het lager eerst een tijd in de diepvries te leggen (bijv. -25grd) en de houder te verwarmen in water (tot 100 grd dus)? Valt het lager er dan gewoon in of is het er met weinig druk in te persen?
Nop, geen ervaring mee. Het lijkt me echter niet al te best voor je rubber. Ik ben bang dat je het beste het geheel kan vervangen... Hoe ernstig is het nu? Kan je nog rijden of is de wagen nu onbruikbaar.
Als je nog tot de volgende knutseldag door kan, dan is het misschien een idee om de volgende dag het lager goed te doen...
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dacht ik ook, rubber moet 100 grd kunnen hebben. Met het lager zelf (long life) wil ik dat maar niet proberen. Met flink temperatuurverschilmoet het inpersen veel makkelijker gaan en wordt het lager veel minder belast. De as vervangen is een eitje, maar het vervangen van het lager is een ... klus. Op dit moment kan ik nog wel rijden, maar het lager raast. Het lager kan niet worden vervanger zonder de rubber houder te slopen. Ik overweeg via marktplaats een complete as te kopen met goed lager. Moet dan wel zo'n super dikke as van een GLT zijn.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ik heb dat ding ooit gewoon mbv de bankschroef vervangen(760). Loshalen is wat pielen, je moet het rubber en het lager tegelijk vervangen, dan kun je de boel gewoon eraf slijpen. Ik ben een uur bezig geweest in totaal.Emo van Halsema schreef : Dacht ik ook, rubber moet 100 grd kunnen hebben. Met het lager zelf (long life) wil ik dat maar niet proberen. Met flink temperatuurverschilmoet het inpersen veel makkelijker gaan en wordt het lager veel minder belast. De as vervangen is een eitje, maar het vervangen van het lager is een ... klus. Op dit moment kan ik nog wel rijden, maar het lager raast. Het lager kan niet worden vervanger zonder de rubber houder te slopen. Ik overweeg via marktplaats een complete as te kopen met goed lager. Moet dan wel zo'n super dikke as van een GLT zijn.
Grtz Leon