Bij warme motor gaat de de motor inhouden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2006 08:55 #1053593 door V700 register
Bij warme motor gaat de de motor inhouden is gemaakt door V700 register

Ik heb een 940 i.c. Bouwjaar 1996
Koud loopt de motor prima, maar als die warm is wil de auto niet doortrekken. De motor houd in en gaat overslaan. Lambda sonde lampje heeft gebrand. Deze is na het inzetten van een nieuwe niet meer gaan branden. Katalysator + achter liggende gedeelte van de uitlaat vernieuwd. Het probleem blijft hetzelfde. Kan niet direct gebreken ontdekken aan lekke slangen o.d. Kan iemand mij een suggestie aan de hand doen wat dit zou kunnen zijn, voordat ik bij de volvo dealer wordt besodemieterd. Een aantal jaren geleden is mijn complete computer (ââ??¬ 1000,==) vervangen, omdat de motor alleen nog maar stationair liep.(Tot op heden heb ik hier geen goed gevoel aan overgehouden)
Tevens heb ik een probleem met de aanjager deze blijft op stand automatisch sissen. Er lekt ergens lucht weg. ( ik denk dat een klep o.i.d. niet goed afsluit of zo)Wanneer ik de schakelaar tussen twee standen zet is dit weg.

John Knotter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2006 14:44 #1133437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Bij warme motor gaat de de motor inhouden

John Knotter schreef : Lambda sonde lampje heeft gebrand. Deze is na het inzetten van een nieuwe niet meer gaan branden.

Is er een nieuw lambda sonde lampje ingezet of een nieuwe lambda-sonde?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2006 06:54 #1133510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er is een nieuwe Lambda

Er is een nieuwe Lambda sonde ingezet, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Kan ik nog iets meten aan de oude lamdba sonde ???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2006 08:01 #1133514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig, zie

Lastig, zie <a href=" www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineSen...orLifeandDiagnostics "> www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineSen...orLifeandDiagnostics
In mijn geval was het voltage dat de sonde afgaf onder wisselende last hetzelfde, terwijl het ding razendsnel mee zou moeten fluctueren. Dat gaf de definitieve aanwijzing dat ie stuk was. Maar zelfs als het voltage dat de sonde afgeeft meefluctueert is dat nog geen garantie dat ie 100% goed is. Bovendien is het ding zo snel (als het goed is), dat je dat op een digitale voltmeter eigenlijk niet goed kan beoordelen.
Een indicatie op een defecte sonde waren in mijn geval de foutcodes 1-1-2 en/of 2-3-2. Maar die codes hadden net zo goed door slechte injectoren veroorzaakt kunnen worden.

Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL, 1989, automaat, B230F, lpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2006 08:36 #1133516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuw filter

John,
misschien wel een kwestie van een nieuw luchtfilter (en mogelijk ook nieuwe rotor/ verdelerkap, bougies en kabels.)
Ik heb dezelfde kwaal gehad en met nieuw luchtfilter was het over.
Sicco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2006 07:12 #1133679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sicco, �  Ik zal dit

Sicco,

Ik zal dit van het weekend gaan proberen. Bedankt voor de tip
Ik zal het laten weten.
John.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2006 13:38 #1134397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht massa meter

Auto weggebracht naar garage (geen volvo dealer) na lang zoeken bleek het de LMM te zijn. Heeft iemand ervaring waarom zo iets kapot kan gaan. Het is namelijk een prijzig dingetje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2006 15:03 #1134403 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschillende oorzaken, die

Verschillende oorzaken, die vrijwel allemaal ergens op dit forum genoemd zijn:
- backfire
- loslatend schuim of vuil uit het luchtfilter danwel een niet goed geplaatst filterelement, in combinatie met (zoals bij mijn oude lmm het geval was) missende roostertjes op de lmm
- met grote regelmaat te snel achter elkaar starten, waardoor het draadelement doorbrandt omdat die draad elke keer verhit wordt i.v.m. het schoonhouden ervan.
- gecorrodeerde contacten op de lmm zelf of op de stekker

Vrijwel allemaal oorzaken die bij een goed afgestelde, en goedlopende motor niet zouden moeten voorkomen. Voor mij een reden om een LMM nooit nieuw aan te schaffen, maar op zoek te gaan naar een (veel goedkoper) gebruikt exemplaar.

Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL blackline 1989 automaat B230F lpg

Moderators: Jerry Stam