Toerenteller
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2006 14:21 #1053583
door V700 register
Toerenteller is gemaakt door V700 register
Beste Allemaal,
Ik heb een vraagje uit nieuwsgierigheid. Mijn 745 GLA 1986 heeft geen toerenteller. Als ik nou een toerenteller plaats in mijn instrumentenpaneel werkt i dan meteen of moet er meer gebeuren?
Groet!
Arthur
Ik heb een vraagje uit nieuwsgierigheid. Mijn 745 GLA 1986 heeft geen toerenteller. Als ik nou een toerenteller plaats in mijn instrumentenpaneel werkt i dan meteen of moet er meer gebeuren?
Groet!
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2006 15:33 #1133277
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Feit is natuurlijk dat de toerenteller ergens informatie vandaan moet halen. Anders werkt het niet zo goed.</font>
<font face="Tahoma">Bij de 900-serie die ik zelf ook heb, zie ik overal draden en stekkers zitten. Volgens de garage kan ik hier eenvoudig een accesoire op aansluiten en die moet dan werken. Misschien geldt dat ook voor jouw auto.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
Beantwoord door V700 register in topic toerenteller 2
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Feit is natuurlijk dat de toerenteller ergens informatie vandaan moet halen. Anders werkt het niet zo goed.</font>
<font face="Tahoma">Bij de 900-serie die ik zelf ook heb, zie ik overal draden en stekkers zitten. Volgens de garage kan ik hier eenvoudig een accesoire op aansluiten en die moet dan werken. Misschien geldt dat ook voor jouw auto.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2006 00:32 #1133319
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou het maar proberen
Zoek het juiste instrumentenpaneel, maar dan voorzien van toerenteller (heb je VDO of Yazaki? 3- of 4-draads snelheidsmeter aansluiting?). Gewoon inpluggen en kijken wat er gebeurt.
Waarom? Simpelweg omdat een 7-serie zonder toerenteller al dusdanig zelden geleverd is, dat ik het niet weet. Maar het lijkt me wel waarschijnlijk dat ze voor die vroege basis-uitvoeringen niet een andere draadboom hebben gekweekt.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
Waarom? Simpelweg omdat een 7-serie zonder toerenteller al dusdanig zelden geleverd is, dat ik het niet weet. Maar het lijkt me wel waarschijnlijk dat ze voor die vroege basis-uitvoeringen niet een andere draadboom hebben gekweekt.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2006 15:00 #1133351
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een stap verder
Bedankt Willem voor je hoopvolle antwoord. Dan is mijn vraag de volgende, in mijn instrumentenpaneel is aan beide kanten ruimte voor 2 opties/klokjes/metertjes. Als ik daar nou een orginele toerenteller inplaats ( als ik die tenminste kan vinden ) en aansluit zou het dus moeten gaan werken? Ik heb geloof ik een VDO ik meen die te herkennen aan de dagteller, dat is volgens mijn vraagbak 740 hoofdstuk 15 de manier om het verschil te herkennen. Wat denk je? Ik zou het jammer vinden het hele paneel te moeten vervangen omdat daarmee de totale km stand ook veranderd.
Groet uit Frankrijk waar het vol op lente is!
Arthur
<font size="2" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">745 GLA 1986 B230K Groen maar wordt Oranje! 245000 km</font><font size="1" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Zoekende naar een 765 automaat.</font>
Groet uit Frankrijk waar het vol op lente is!
Arthur
<font size="2" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">745 GLA 1986 B230K Groen maar wordt Oranje! 245000 km</font><font size="1" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Zoekende naar een 765 automaat.</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2006 20:15 #1133370
door V700 register
Het vervangen v.h. instrumentenpaneel zonder toerenteller door eentje met toerenteller
geeft in principe geen probleem ( heb het jaren geleden ook een keer gedaan)
Wel ervoor zorgen dat het van dezelfde fabrikant is ( VDO of Yazaki ) en diezel ( max toeren 6000 ) of benzine (max toeren 7000 )
Wat betreft de km stand : ofwel wissel je de km teller ook of je verandert gewoon de km stand van de klok ( gaat vrij eenvoudig)
Beantwoord door V700 register in topic toerenteller
Het vervangen v.h. instrumentenpaneel zonder toerenteller door eentje met toerenteller
geeft in principe geen probleem ( heb het jaren geleden ook een keer gedaan)
Wel ervoor zorgen dat het van dezelfde fabrikant is ( VDO of Yazaki ) en diezel ( max toeren 6000 ) of benzine (max toeren 7000 )
Wat betreft de km stand : ofwel wissel je de km teller ook of je verandert gewoon de km stand van de klok ( gaat vrij eenvoudig)
Moderators: Jerry Stam