Remmen vast na stallen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2006 20:48 #1053426 door V700 register
Remmen vast na stallen is gemaakt door V700 register

Toen ik vorige week nog een rondje met mijn wintersportwagen (740 '90) ging rijden zaten de remmen behoorlijk vast. Hij heeft maar 2 weken stilgestaan (binnen in een hangaar). Met een flinke portie gas kwam ie uiteindelijk wel van zn plek, maar het is de bedoeling dat ik hem straks langer ga stallen en ik vroeg me af of iets kon doen wat het vastgaan van die remmen voorkomt.
Ik had <a href="index.php?q=node/3078">index.php?q=node/3078</a> er al op nagelezen, maar daar stond er niets over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2006 19:54 #1132407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 weken is wel erg kort
2 weken is wel erg kort voor vaste rem. Ik neem aan dat het de schijfremmen betrof en niet de parkeerrem? De 700 serie heeft daar lang niet zo veel last van als de 200 serie (is mijn ervaring). De remmen van mijn 264 na anderhalf jaar stilstand (geen cm mee gereden) zitten nu behoorlijk vast :-( Ik zou het maar voorlopig op een "perongelukkig euveltje" houden. Anders: band afnemen, remblokken eruit en de cilinders met een tang ronddraaien... Gaat dat heel zwaar of lukt niet dan moet je de cilinders uitnemen, met polijstpapier bewerken en weer in elklaar zetten. "Leuke" klus, heel soms nodig. Wat ook kan is de cilinders zo ver mogelijk uitduwen middels remmen en deze dan invetten met ATE vet. PS: Niet bang zijn om wat te ondernemen, gaat het ffout geen man overboord, komt wel weer goed met wat hulp en vragen.

Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 09:19 #1132475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok

Bedankt voor je advies, ik hoop ook op een eenmalig incident, ik ga m volgende keer week ophalen voor een derde en laatste week wintersport (zonder mij dit keer ;)) en dan zie ik wel. Van de zomer komt hij in frankrijk te staan, zodat me pa ook een auto heeft als hij daar (eerder dan ik) is. Demonteren is dan misschien wat lastig (pap, zet je de auto ff in elkaar voordat je m gebruikt??). Invetten is misschien wel een optie. Bedankt.

Moderators: Jerry Stam