Piepende V-snaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2006 14:04 #1053420 door V700 register
Piepende V-snaar is gemaakt door V700 register

<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">De V-snaar die de stuurbekrachtigingspomp aandrijft, piept. Niet het geluid van een slippende snaar, maar meer een kreunend geluid. Als ik goed langs de snaar opkijk, zie ik dat de snaarschijven niet helemaal in lijn staan. maar een beetje een hoek ten opzichte van elkaar maken. Daardoor ligt de riem een beetje schuin in de groef. Ik heb nog niet verder gekeken, maar het lijkt erop alsof de SB-pomp niet helemaal haaks op het blok staat, of het zit in de as van de waterpomp.
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Voordat ik van alles los ga halen, is er iemand die dit eerder bij de hand heeft gehad?
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Rob (940LPT uit 98)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2006 14:40 #1132295 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Yep
Ja Huijsmans had een diesel waarbij de stuurpomp niet helemaal correct was ingebouwd. Dat had vermoedelijk te maken met het feit dat het een blok uit een 240 was, gecombineerd met de aftermarket airconditioning die er ook op zat.
Die auto at met redelijke regelmaat stuurbekrachtigingssnaren. We hebben het nooit verholpen, simpelweg altijd een reservesnaar in de auto houden en af en toe controleren hoe dun de snaar geworden is.

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2006 20:35 #1132319 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic V-snaar

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Is de pomp niet rechter te zetten dmv verbuigen van de steun of er bijvoorbeeld sluitringen onder te leggen?
Die uitlijn fout is natuurlijk niet goed.
Wat me bij mij wel opgevallen is, met dit koudere weer, de pomp maakt meer herrie. Het lijkt wel of hij de olie moeilijker aangezogen krijgt. De olie is mooi helder rood en lekker dun ondanks de kou.
Groet, Andr�©

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2006 10:01 #1132369 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nagevraagd
Gisteravond heb ik het er met Jan nog even over gehad. Het probleem bij de witte diesel lag deels aan de montagebeugels, maar had evenzeer te maken met een kromme as van de stuurbekrachtigingspomp. De nieuwe eigenaar van de auto heeft inmiddels een vervangende pomp liggen, die nadat de motor weer is opgebouwd gemonteerd zal worden.

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

Moderators: Jerry Stam