lucht massa meter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2006 22:50 #1053416
door V700 register
Kunnen jullie me vertellen of een Volvo 940 die op LPG loopt met verdamper en zonder turbo iets met de informatie doet die hij krijgt van de lucht massa meter. Ik twijfel er aan of die meter namelijk defect is. Mocht dit het geval zijn en hij doet weldegelijk iets met die informatie als die op LPG loopt dan overweeg ik de LMM te vervangen. Anders niet.
MVG Jelle Bos
lucht massa meter is gemaakt door V700 register
Kunnen jullie me vertellen of een Volvo 940 die op LPG loopt met verdamper en zonder turbo iets met de informatie doet die hij krijgt van de lucht massa meter. Ik twijfel er aan of die meter namelijk defect is. Mocht dit het geval zijn en hij doet weldegelijk iets met die informatie als die op LPG loopt dan overweeg ik de LMM te vervangen. Anders niet.
MVG Jelle Bos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2006 16:52 #1132559
door V700 register
Ik wil de vraag nogmaals onder jullie aandacht brengen.
Groetjes Jelle
Beantwoord door V700 register in topic Ik wil de vraag nogmaals
Ik wil de vraag nogmaals onder jullie aandacht brengen.
Groetjes Jelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2006 19:01 #1132568
door V700 register
Het ligt een beetje aan je LPG installatie maar ik denk dat bij jou de LPG installatie ook geregeld word door de computer.
Of die alleen afhankelijk is van de lambda sensor weet ik niet maar ik denk dat de LMM ook moet werken.
Als hij verder goed loopt en je rijd alleen op LPG is het een afweging of je het maakt of niet.
mvg Jerry
Beantwoord door V700 register in topic lmm met lpg
Het ligt een beetje aan je LPG installatie maar ik denk dat bij jou de LPG installatie ook geregeld word door de computer.
Of die alleen afhankelijk is van de lambda sensor weet ik niet maar ik denk dat de LMM ook moet werken.
Als hij verder goed loopt en je rijd alleen op LPG is het een afweging of je het maakt of niet.
mvg Jerry
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2006 00:20 #1132599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic installatie
Een verdamper-mengstuk (venturi) installatie doet niets met het LMM signaal.
Een LPG-injectie (bij drooggas injectie heb je ook een verdamper - dus de aanwezigheid van een verdamper zegt nog niets) kan er indirect wel wat mee doen.
Hoe het met de ontsteking zit weet ik niet. De ontsteking heeft ook een "load signal" nodig (waar vroeger de vacuum vervroeger voor diende) maar waar haalt ie dat? Normaliter (zonder die vage "aparte ecu's" constructie van volvo) beinvloedt het LMM signaal het ontstekingstijdstip nog, op LPG. Hoe dat met een LH-Jet Volvo zit weet ik niet.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Een LPG-injectie (bij drooggas injectie heb je ook een verdamper - dus de aanwezigheid van een verdamper zegt nog niets) kan er indirect wel wat mee doen.
Hoe het met de ontsteking zit weet ik niet. De ontsteking heeft ook een "load signal" nodig (waar vroeger de vacuum vervroeger voor diende) maar waar haalt ie dat? Normaliter (zonder die vage "aparte ecu's" constructie van volvo) beinvloedt het LMM signaal het ontstekingstijdstip nog, op LPG. Hoe dat met een LH-Jet Volvo zit weet ik niet.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2006 16:39 #1132703
door V700 register
Bedankt voor de vakkundige reactie. Ik ga onderzoeken of een ruil LMM betere resultaten geeft.
p.s. kan een LMM uit een 2 liter ook op een 2.3 liter?
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
Bedankt voor de vakkundige reactie. Ik ga onderzoeken of een ruil LMM betere resultaten geeft.
p.s. kan een LMM uit een 2 liter ook op een 2.3 liter?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2006 23:23 #1132736
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nummer
Op het zwarte dekseltje van de LMM staat een lang (bosch-)nummer. Let er bij het vervangen op, dat de nieuwe LMM hetzelfde nummer heeft, en dan moet het gewoon werken. Ik denk, maar weet niet zeker, dat de tweeliter en de 230 dezelfde hebben, en de turbo's en V6-en een andere.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
Moderators: Jerry Stam