Backfire 960 3liter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 23:07 #1053367
door V700 register
Hallo
960 3 liter van 1991 op lpg.
Ik heb binnen 2 weken 2 backfire:s gehad,Bij de eerste waren er een paar rubbers van het spruitstuk losgesprongen en deze heb ik weer opnieuw met betere klemmen bevestigd,
Nu heb ik vandaag de 2e gehad en is de luchtfilterhuis gebarsten ondanks dat er een klep in zit,
Ik wordt er een beetje moedeloos van ondangs dat de auto geweldig rijdt,
Mischien heeft iemand een goede tip.
Backfire 960 3liter is gemaakt door V700 register
Hallo
960 3 liter van 1991 op lpg.
Ik heb binnen 2 weken 2 backfire:s gehad,Bij de eerste waren er een paar rubbers van het spruitstuk losgesprongen en deze heb ik weer opnieuw met betere klemmen bevestigd,
Nu heb ik vandaag de 2e gehad en is de luchtfilterhuis gebarsten ondanks dat er een klep in zit,
Ik wordt er een beetje moedeloos van ondangs dat de auto geweldig rijdt,
Mischien heeft iemand een goede tip.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2006 20:54 #1132116
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Meer info
Zoals: rij je op LPG, zo ja wat voor installatie, van wanneer is de wagen, is er al naar de ontsteking gekeken, hoeveel kilometer heb je erop staan, etc.
Zo hebben we te weinig informatie om je redelijk te kunnen helpen.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
Zo hebben we te weinig informatie om je redelijk te kunnen helpen.
Willem van Strik
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2006 23:26 #1132127
door Jan Snijder (GAST)
Beste Quinto,
belangrijk is te weten of je 960 is uitgerust met een lpg installatie met verdamper of een lpi installatie heeft. Is hij uitgerust met een traditionele verdamper dan heb je een serieus probleem. De zescilinder lijnmotor is te gevoelig hiervoor. Een goede vriend van mij heeft ook een 960 (uit 1996 )gehad met verdamper installatie. Zelfde problemen gehad als jij nu hebt. Heeft de cilinderkop laten reviseren, verdelerkap en bougiekabels,ontsteking vervangen, speciale bougies gebruikt, bobines gecontroleerd etc.etc. Hielp allemaal niets. Na anderhalf jaar en meer dan ââ??¬ 3500 reparatiekosten heeft hij teneinde raad de auto maar verkocht. En aangezien de volvo-dealer uit Sneek waar hij de auto had gekocht( met garantie) het volledig liet afweten, heeft hij na 24 jaar het merk volvo compleet vaarwel gezegd. Heb je wel een lpi installatie dan kan een niet goed afsluitende klep de oorzaak zijn. Maar 960 en een verdamper installatie wordt nooit wat. Dan als de auto het nog waard is een lpi installatie inbouwen of een dampgasinstallatie. Zelf rijdt ik al drie en half jaar S90 met in de eerste auto lpi en de huidige een dampgasinstallatie en heb inmiddels meer dan 130000 km zonder problemen ermee gereden. Wel zijn de inspuitpompen van lpi kwetsbaar.Vooral de gastank leegrijden moet je niet doen, want dan raakt de pomp beschadigd.Wat betreft de dampgas-installatie kan ik nog niet zoveel zeggen, want hier rijd ik nog maar drie maanden mee. Maar het lijkt prima, tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.
Veel succes gewenst met je 960 want het is een heerlijke auto om mee te rijden.
Groeten, Jan Snijder
Life is too short for bad cigars
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic backfire 960
Beste Quinto,
belangrijk is te weten of je 960 is uitgerust met een lpg installatie met verdamper of een lpi installatie heeft. Is hij uitgerust met een traditionele verdamper dan heb je een serieus probleem. De zescilinder lijnmotor is te gevoelig hiervoor. Een goede vriend van mij heeft ook een 960 (uit 1996 )gehad met verdamper installatie. Zelfde problemen gehad als jij nu hebt. Heeft de cilinderkop laten reviseren, verdelerkap en bougiekabels,ontsteking vervangen, speciale bougies gebruikt, bobines gecontroleerd etc.etc. Hielp allemaal niets. Na anderhalf jaar en meer dan ââ??¬ 3500 reparatiekosten heeft hij teneinde raad de auto maar verkocht. En aangezien de volvo-dealer uit Sneek waar hij de auto had gekocht( met garantie) het volledig liet afweten, heeft hij na 24 jaar het merk volvo compleet vaarwel gezegd. Heb je wel een lpi installatie dan kan een niet goed afsluitende klep de oorzaak zijn. Maar 960 en een verdamper installatie wordt nooit wat. Dan als de auto het nog waard is een lpi installatie inbouwen of een dampgasinstallatie. Zelf rijdt ik al drie en half jaar S90 met in de eerste auto lpi en de huidige een dampgasinstallatie en heb inmiddels meer dan 130000 km zonder problemen ermee gereden. Wel zijn de inspuitpompen van lpi kwetsbaar.Vooral de gastank leegrijden moet je niet doen, want dan raakt de pomp beschadigd.Wat betreft de dampgas-installatie kan ik nog niet zoveel zeggen, want hier rijd ik nog maar drie maanden mee. Maar het lijkt prima, tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.
Veel succes gewenst met je 960 want het is een heerlijke auto om mee te rijden.
Groeten, Jan Snijder
Life is too short for bad cigars
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 23:29 #1132193
door V700 register
Maar kijk ook eens bij <a href=" www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/backfire/index.html "> www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/backfire/index.html
groet, Arnold
Beantwoord door V700 register in topic Maar kijk ook eens bij
Maar kijk ook eens bij <a href=" www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/backfire/index.html "> www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/backfire/index.html
groet, Arnold
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2006 09:08 #1132211
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Interessant!
Mooie link, goed verhaal. De moeite waard voor (bijna) elke LPG-rijder. Een foutje in ieder geval: dit onderhoud is natuurlijk aan een G2 en niet een G3-installatie.
En let op! Voor onze Volvo's gelden voor bepaald onderhoud andere tussentijden, bijvoorbeeld kleppen stellen met een LPG-wagen moet toch wel elke 15000, maximaal 20000 km.
Willem van Strik
En let op! Voor onze Volvo's gelden voor bepaald onderhoud andere tussentijden, bijvoorbeeld kleppen stellen met een LPG-wagen moet toch wel elke 15000, maximaal 20000 km.
Willem van Strik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2006 21:54 #1132333
door V700 register
Hij heeft een verdamper,de lpg instalatie is van italiaanse makelarij (naam weet ik zo niet)de volvo heeft momenteel 365000 km gelopen,de lpg instalatie is door de vorige eigenaar 4 jaar geleden ingebouwd,
Nu ben ik erachter gekomen dat een bobine stuk is,bij de volvo zeggen ze dat je daardoor een backfire kan krijgen,ik heb een nieuwe besteld en die ga ik morgen monteren,hopelijk is het probleem dan verholpen.
Het is inderdaad een geweldige auto om mee te rijden,maar dit moet niet te lang doorgaan want dan is de grap er zo vanaf.
groetjes Quinto
Beantwoord door V700 register in topic backfire
Hij heeft een verdamper,de lpg instalatie is van italiaanse makelarij (naam weet ik zo niet)de volvo heeft momenteel 365000 km gelopen,de lpg instalatie is door de vorige eigenaar 4 jaar geleden ingebouwd,
Nu ben ik erachter gekomen dat een bobine stuk is,bij de volvo zeggen ze dat je daardoor een backfire kan krijgen,ik heb een nieuwe besteld en die ga ik morgen monteren,hopelijk is het probleem dan verholpen.
Het is inderdaad een geweldige auto om mee te rijden,maar dit moet niet te lang doorgaan want dan is de grap er zo vanaf.
groetjes Quinto
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2006 09:23 #1132365
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bobine dood
Laat de garage ook de vonkversterkers (2 stuks) even doormeten. Je zou niet de eerste zijn met een 960 met kapotte bobine, bij wie de nieuwe vervangings-bobine direct weer de geest geeft...
Willem van Strik
Willem van Strik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2006 21:29 #1132430
door V700 register
Na het vervangen van de bobine heeft de volvo nog niet zo mooi gelopen,ik heb hem onmiddelijk getest met een rit van 100 kilometer,hopelijk blijft dat zo.
Bedankt voor jullie informatie.
Beantwoord door V700 register in topic 960
Na het vervangen van de bobine heeft de volvo nog niet zo mooi gelopen,ik heb hem onmiddelijk getest met een rit van 100 kilometer,hopelijk blijft dat zo.
Bedankt voor jullie informatie.
Moderators: Jerry Stam