wat nu weer? koelwater-lekkage...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2006 16:57 #1053332 door V700 register
wat nu weer? koelwater-lekkage... is gemaakt door V700 register
Ik word nog n�©t niet helemaal moedeloos, maar ik tref na het monteren van nieuwe bougies per toeval een plasje blauw water (koelwater?) aan dat op de waterpomp ligt. Althans, het ligt op het ding waarop de v-snaar die -als je voor de auto staat- links naar toe loopt. Ik zie dat het betreffende 'ding' (waterpomp?) een pakking heeft bij zijn aansluiting. Het betreft een kleine hoeveelheid koelwater, maar ik zie nergens een mogelijk lek. Ernstig? Wat te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2006 17:23 #1131878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koelwater lekkage

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Dat plasje water kan toch ook iets anders zijn.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Wat dacht je van regenwater ? Er komt toch redelijk wat water door de radiator heen richting motorruimte.</font>
<font face="Tahoma">Koelwater zelf is niet blauw, eerder groen. Maar koelwater is wel vettig en stinkt een beetje eigenaardig. Even wat water tussen de vingers en je weet of het water is of koelwater.</font>
<font face="Tahoma">Andere optie is olie, maar dat hoort zeker niet blauw te zijn. Eerder goudkleurig ( nieuwe olie ) tot zwart ( oude olie ).</font>
<font face="Tahoma">Zet eens een foto neer en wijs aan waar die pakking zit met die lekkage. Dat helpt ook voor de beeldvorming.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2006 20:52 #1131904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is geen regenwater, het
Het is geen regenwater, het is blauwkleurig water zoals in mijn expansievat voor koelvloeistof ook zit. Het ligt op het ding waar de 2 v-snaren boven bij elkaar komen, links daar onder zit de waterpomp

Volvo 740 2.3 GL, 1989, automaat, B230F, lpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2006 08:57 #1131931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herstel

Het koelwater ligt �³p de waterpomp. Ik vrees dan toch dat de pakking koelwater doorlaat. Volstaat een nieuwe pakking of moet de waterpomp ook vervangen worden?Hij maakt geen lawaai en ik heb verder geen last van koelproblemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2006 10:16 #1131933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het kan ook het rubber� 

het kan ook het rubber sealringetje zijn dat tussen de waterpomp en cilinderkop zit.
alle waterpompboutjes iets lossen(er kan wat water langs de pakking komen maar da's geen probleem), met een wrikijzer de pomp naar boven wrikken (niet te idioot erop gaan hangen maar gewoon wat spanning erop zetten zodat de pomp tegen de kop wordt geduwd,je zet dan spanning op de rubber afdicht ring, dat kan genoeg zijn), een ander de boutjes vast laten draaien terwijl je dat doet.
koelvloeistof weer even aanvullen, motor warm rijden en checken op lekkages rond die ringe en de pomppakking.
ALs je mazzel hebt is het klaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2006 10:40 #1131936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de lekkage tot 18 maart

Als de lekkage tot 18 maart niet erger wordt lijkt me dat een fijn klusje voor de sleuteldag in Gemert. Toch?

Wouter van Pernis
Lidnummer 718

Moderators: Jerry Stam