In de herhaling: slecht starten op gas (m�©t nieuwe injectoren!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2006 14:43 #1053328 door V700 register

Hallo allen,
(Ik bedoel natuurlijk: slecht starten op benzine, veroorzaakt door LPG.)
Ik heb, na enkele suggesties en adviezen, besloten mijn (inderdaad lekkende) gasinjectoren te vervangen, om de koude start vlot te laten verlopen; deze nam nl. vele seconden in beslag. Inmiddels zijn ook de 'zittingen' in het inlaatspruitstuk vernieuwd, dus e.e.a. moet nu echt wel goed zijn. En verdraaid: een paar keer startte de auto echt binnen de seconde ... maar vrijwel gelijk was het alweer bittere ellende.
Blijkbaar is - in ieder geval tijdelijk - iets van de oorzaak voor het slechte starten weggenomen, maar doet zich nu een andere oorzaak voor. Vraag: WELKE?! Ik kan me niet voorstellen dat de injectoren niet goed geplaatst zijn. Ook is de gaslucht, die er voorheen echt was, verdwenen, dus merkbaar lekken doen ze niet.
Suggesties zijn meer dan welkom! Want de auto start uiteindelijk wel, maar het is wel *&^)_+%^$-irritant.
Dank & groet,Bram

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2006 14:49 #1131955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gasinjectoren

De injectoren heb ik ook vervangen maar bij mij was het gelijk ok, nu 20000 km verder nog geen enkel probleem, loopt je volvo verder wel goed op gas/ en benzine als hij warm is.
komt het startprobleem alleen voor bij koude start of ook als de auto een half uur heeft stilgestaan.
suggesties. Bougies controleren goede type, valse lucht bv, klepafstelling ok, geen problemen met ontstekingshuis/verdelerkap en kabels, pakking inlaatspruitstuk
het zijn maar een paar suggesties, misschien heb je er iets aan.
ik zie je reactie wel
roel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam