Hoort dit zo bij de Cis klep?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2006 21:02 #1053305
door V700 register
Vandaag heb ik de fameuze Cis klep van mijn 940 '94 lpg necam maar eens losgehaald en gereinigd, want stationair schommelt tussen 900 - 500.
Als ik in het haakse buisjes kijk van de cis dan zie ik het klepje zitten. Deze heb ik voorzichtig geopend en schoongemaakt.
Wat me opviel is dat dit klepje niet goed sluit. Het klepje gaat eigenlijk iets te ver, zodat er aan de andere kant van het klepje een spleet ontstaat van ongeveer een mm.
Mijn vraag is: wie zou willen kijken of dit zo hoort ?
Alle reacties zijn welkom!
Hoort dit zo bij de Cis klep? is gemaakt door V700 register
Vandaag heb ik de fameuze Cis klep van mijn 940 '94 lpg necam maar eens losgehaald en gereinigd, want stationair schommelt tussen 900 - 500.
Als ik in het haakse buisjes kijk van de cis dan zie ik het klepje zitten. Deze heb ik voorzichtig geopend en schoongemaakt.
Wat me opviel is dat dit klepje niet goed sluit. Het klepje gaat eigenlijk iets te ver, zodat er aan de andere kant van het klepje een spleet ontstaat van ongeveer een mm.
Mijn vraag is: wie zou willen kijken of dit zo hoort ?
Alle reacties zijn welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2006 21:23 #1131602
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Heb ik ook Piet. Geen zorgen maken.</font>
<font face="Tahoma">Tenzij die van mij ook niet goed is ... maar dat geloof ik niet.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
Beantwoord door V700 register in topic CIS-klep
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Heb ik ook Piet. Geen zorgen maken.</font>
<font face="Tahoma">Tenzij die van mij ook niet goed is ... maar dat geloof ik niet.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2006 21:46 #1131608
door V700 register
Piet,
Dat gleufje hoort erin te zitten, bij de mijne is dat ook zo.
Groet,
Michiel
Beantwoord door V700 register in topic Gleufje CIS-klep
Piet,
Dat gleufje hoort erin te zitten, bij de mijne is dat ook zo.
Groet,
Michiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2006 23:19 #1131629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep
Ik heb er ooit wel eens eentje gezien die een te groot gleufje had "voorbij" de "dicht" stand. Dat gaf problemen. (Als ik me goed herinner was dat op de 740 van Bas destijds). Zodra die kier zo groot is dat het stationair toerental in de "dicht" stand te hoog wordt, snapt de ECU het niet meer. Verder dicht kan-ie immers niet, en hij heeft niet het benul dat een "te ver" dichtzittende klep juist ietsje open gestuurd moet worden om 'm dicht te krijgen. Dat dat misgaat vind ik wel te begrijpen.
Ik heb toen een stelschroef/stelboutje gefabriekt om de "dicht" stand te begrenzen zodat die kier niet meer ontstond en -> opgelost!
Dus... lekker zo laten als alles goed werkt, maar als er problemen zijn EN je hebt zo'n kier... dan is het een poging waard om er wat aan te doen! Een klein kiertje is waarschijnlijk normaal, maar het lijkt erop dat ie mettertijd groter kan worden.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Ik heb toen een stelschroef/stelboutje gefabriekt om de "dicht" stand te begrenzen zodat die kier niet meer ontstond en -> opgelost!
Dus... lekker zo laten als alles goed werkt, maar als er problemen zijn EN je hebt zo'n kier... dan is het een poging waard om er wat aan te doen! Een klein kiertje is waarschijnlijk normaal, maar het lijkt erop dat ie mettertijd groter kan worden.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2006 10:17 #1131681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt allemaal tot zover!
Bedankt allemaal tot zover!
Moderators: Jerry Stam