afdoppen, hoe?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2006 18:58 #1053266
door V700 register
afdoppen, hoe? is gemaakt door V700 register
Omdat de luchtslang in mijn Volvo op dit moment met tape is 'gedicht' en ik het vermoeden heb dat hier toch nog valse lucht wordt aangezogen heb ik bij Carlo in Gemert een nieuwe slang gehaald. Deze is echter niet origineel Volvo, waardoor ik �©�©n 'nippel' op de slang moet afdoppen. Hoe doe je dat het beste? Siliconenkit? Ducktape? Iets anders? Het moet natuurlijk absoluut luchtdicht worden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2006 13:15 #1131426
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet mooi
Stukje slang eraan zetten met een "kurk" naar keuze erin geslangklemd is niet het mooiste misschien, maar wel effectief.
Van sommige diameters zijn rubber doppen (jawel, ook autofabrikanten moeten wel eens wat afdoppen) op de sloop oid te vinden, om een aansluiting rechtstreeks af te doppen. Wel mooi, maar flink zoekwerk...
Voorkom in ieder geval dat je iets fabriceert wat erin kan vallen of af kan brokkelen. Er zit uitsluitend gefilterde lucht in die slang, zorg dat dat zo blijft
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Van sommige diameters zijn rubber doppen (jawel, ook autofabrikanten moeten wel eens wat afdoppen) op de sloop oid te vinden, om een aansluiting rechtstreeks af te doppen. Wel mooi, maar flink zoekwerk...
Voorkom in ieder geval dat je iets fabriceert wat erin kan vallen of af kan brokkelen. Er zit uitsluitend gefilterde lucht in die slang, zorg dat dat zo blijft
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2006 20:31 #1131469
door V700 register
Ik weet niet hoe groot het gat is maar wat ook vaak goed werkt is er een bout indraaien en dan een slangeklem aan de buitenkant. Anders moet je eens bij een scheepsmaterialenhandel kijken. Daar zijn vaak allerlei pluggen en zo te koop. Ik heb op de boot een paar waterslangen af moeten doppen en dat is op bovenstaande wijze prima gelukt.
Bert, 745 D24van 1990, 467k
Beantwoord door V700 register in topic Bout erin...
Ik weet niet hoe groot het gat is maar wat ook vaak goed werkt is er een bout indraaien en dan een slangeklem aan de buitenkant. Anders moet je eens bij een scheepsmaterialenhandel kijken. Daar zijn vaak allerlei pluggen en zo te koop. Ik heb op de boot een paar waterslangen af moeten doppen en dat is op bovenstaande wijze prima gelukt.
Bert, 745 D24van 1990, 467k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2006 14:32 #1131852
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel mooi
Een zwart rubberen 'meubel-dopje' (voor onder bv een stoelpoot) van 18 mm bleek perfect klemmend over de af te doppen opening van mijn luchtslang te passen. Voor de zekerheid nog een slangenklem er omheen gezet.
Volvo 740 2.3 GL, 1989, automaat, B230F, lpg
Volvo 740 2.3 GL, 1989, automaat, B230F, lpg
Moderators: Jerry Stam