automatische choke?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2006 23:37 #1053087 door V700 register
automatische choke? is gemaakt door V700 register
De auto: 740 GL, automaat, LPG, 1989, B230F.

Het probleem: koude start levert een stationair toerental op van amper 600. Toerental stijgt richting 800 a 900 bij warmere motor. Heeft mijn 740 geen automatische choke? Is het niet normaal dat een kuode start een hoger toerental oplevert dat afzakt (na warmer worden) richting 900 tpm?
Zodra iemand bevestigt dat mijn choke niet naar behoren werkt heb ik de volgende vraag: is dat ding schoon te maken o.i.d., en zo ja: hoe?
Gr, Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2006 01:25 #1130416 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nope
Hallo Wouter

Alleen auto's met een carburateur hebben een choke.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2006 09:08 #1130441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat vreemd.. Geen

Wat vreemd..
Geen automatische choke dus. Heeft de Volvo met injectiemotor dan soms een extra injector voor de koude start?
Ik zou zeggen dat er toch 'iets' moet zijn dat bij een koude start ervoor zorgt dat tijdelijk extra brandstof wordt ingespoten...maar ik ben geen Volvo kenner natuurlijk ;-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2006 13:00 #1130470 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Koude start
Hallo Wouter

De eerste bouwjaren van de geinjecteerde motoren hadden onze Volvo's nog een koude start injecteur. Daarna is die taak eigenlijk overgenomen door de gewone injecteurs. Die laten ze dan wat langer inspuiten en eventueel beginnen ze daar ook wat vroeger mee.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2006 13:22 #1130474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, maar betekent dit in de
Ok, maar betekent dit in de praktijk dat normaal gesproken de motor bij koude start iets meer toeren draait (zeg 1500 tpm) en daarna afzakt naar normaal stationair toerental als de motor warm is? Dat doet ie bij mij niet namelijk..Hij begint rond de 600 toeren, zodat ik nog net naar D kan schakelen zonder dat ie �©cht afslaat. Bij warme motor dus wel normaal stationair toerental.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2006 13:42 #1130477 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Injectie
zorgt ervoor dat inderdaad vlak na de start het toerental iets hoger ligt. Afslaan, of bijna afslaan geeft aan dat er iets mis is.
Wat dat zou kunnen zijn? Geen idee, maar daar valt vast nog wel wat over te vinden op dit forum.

Moderators: Jerry Stam