Lampje van de automaat consolle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 14:18 #1052979 door V700 register
Lampje van de automaat consolle is gemaakt door V700 register
Hoi Allemaal,

Even tijdje niet geweest, woon tegenwoordig in Frankrijk.
Ik heb een klein maar lastig probleempje en kan de oplossing niet vinden.
Het lampje van mijn automaat pook, die de letters verlicht, is opgehouden te werken.
Dat is `s avonds erg lastig als het donker is. Ik heb de middenconsole helemaal opengemaakt, lampje gevonden, heel klein blauw dingetje, getest en brand, niks mee aan de hand dus. Alles terug gestopt en de zekeringen gecontrolleerd, ook niks mee aan de hand. Kabels lijken ook okay. Wat nu?

Zie ik iets over het hoofd?

Beste groet
Arthur Nieuwenhuijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 21:16 #1129688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Was dat niet toevallig het

Was dat niet toevallig het lampje voor de verlichting van de stoelverwarming? Iets anders kan ik niet verzinnen.
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2006 23:02 #1129699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor type Arthur?

Het selectorlampje is volgens mij wit; de blauwe is voor de icoontjes van de stoelverwarming. Maar wat voor auto is het?
JohnPeter (<font style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" color="#000000">JP</font>) Elverding -lid 700 945 Bj 95 lpt, lpg, polar 630.000 km en verder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2006 00:13 #1129707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 745 GLA
Hum bij mij is dat lampje ook blauw en die van de stoelverwarming inderdaad ook, eigenlijk precies hetzelfde lampje, klein dingetje. Niets mee aan de hand. Ik heb ze zelfs verwisseld met elkaar en het resultaat bleef hetzelfde. En dat lampje van de stoelverwarming werkt. Als enige dan van de stoelverwarming optie, maar daar zit ik niet zo mee. Ik zal er maar mee moeten leren leven? Want een draad-breuk zoeken ai ai ai ai.
Maar in iedergeval bedankt voor die bladzijde uit het boek. Zo een boek moet ik ook maar eens aanschaffen.

Nu ik hier in een heeeeeeeel (iets van 8 huizen) klein dorpje woon in Frankrijk en ik nog geen volvo garage heb kunnen localiseren in het land van citro�«n, renault, peugot en natuurlijk van de onge�«venaarde PANARD!!!! sorry, maar die is zo mooi en dat vinden jullie ook! Stiekum, toch? Zal ik wel verplicht zijn zo een boek aan te schaffen.

Groet!
Arthur Nieuwenhuijs

<font size="2" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">745 GLA 1986 B230K Groen maar wordt Oranje! 245000 km</font><font size="1" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Zoekende naar een 765 automaat.</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2006 01:46 #1129719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje van de automaat consolle

Hoi Arthur,

Waarschijnlijk is het een vrij eenvoudig probleem, maar niet zo eenvoudig op te lossen.
In de geleider (net onder het kuststof van de afdekplaat) loop een doorzichtig blokje mee met daar aan vast een zwart kunstof reepje. Dat reepje zal losgekomen zijn en nu de hele seletorreeks afdekken.
Moeilijke oplossing: probeer het reepje met de uitsparing weer op de juiste wijze op het blokje te bevestigen (en dan natuurlijk ook de rest van de selector)

Eenvoudige oplossing: haal het reepje eruit en je ziet een keurig verlichte selector (maar dan �¡lle blokjes)

Succes ermee!

Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2006 22:54 #1129796 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic lampje automaat console

Inderdaad een probleem, heb nl. hetzelfde (bij de S 90 zal dit hetzelfde zijn?)Maar bij mij is het ernaast, het lampje van de E, S, W.
Gerrit-Jan Molenaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2006 09:10 #1129815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bonjour a la France

Bij mijn 945 (95) zitten onder de handrem twee torx-schroefbouten (t15 geloof ik).
Als je deze losmaakt, de asbak uit de houder haalt, en het losse stukje onder de handrem (ook in dat "bakje" onder de handrem zeg maar) wegpulkt kun je het hele bakje wegdraaien. Je trekt dan waarschijnlijk het blauwe lampje uit de houder (is voor de ikoontjes van de stoelverwarming). Als je de stekkers van de stoelverwarmingschakelaars losmaakt kun je het "onder de handrem bakje" lospielen zodat je "makkelijk" onder de selector kunt komen.
Aan de bestuurderskant kun je dan onder het zwarte flapje gaan voelen; ik neem aan dat je dan twee draadjes voelt. Met een beetje mazzel kun je dan het lampje uit de console loswurmen en vervangen. Terugzetten leek sneller te gaan.
(Ik was een end op de goede weg, had zelfs al een nieuw blauw lampje gekocht, tot ik ontdekte dat er een wit lampje in moest. Het blauwe lampje kostte 5 euro.Bij de dealer om de hoek (ik kon van chagrijn niet meer wachten) betaalde ik 1,61 of zo voor het lampje �©n 5 minuten monteur die het er wel even in zou zetten. Die monteur zei dat ze normaliter het hele console demonteren, maar dat dit ook wel kon....)
Bonne change!
TIP: zorg eerst dat je het lampje hebt voor je gaat pielen. Scheelt tijd!

JohnPeter (<font style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" color="#000000">JP</font>) Elverding -lid 700 945 Bj 95 lpt, lpg, polar 630.000 km en verder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2006 08:42 #1130029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het verwijderen van de

Het verwijderen van de console is niet het probleem begrijp ik. Bij mijn 740 was het even pielen met het lamphoudertje voor het steeklampje (dat mij overigens 70 eurocent kostte). Zorg dat je met een klein schroevendraaiertje de geleidertjes in het houdertje zodanig naar binnen buigt dat het steeklampje goed klemt en contact maakt. Even testen met het contact aan (en de lampen aan uiteraard) en dan zou het moeten werken!

Moderators: Jerry Stam