940 ES Turbo estate uit 92.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 09:49 #1052811
door V700 register
Pas in het bezit van deze auto, mine first Volvo! Prima bak, en wordt ingezet
als tweede auto.
Maar ik kan weining info. achterhalen over de 2 liter turbo, hoe zijn jullie ervaringen
met deze motor? of is de 2.3 low pressure betrouwbaarder?
Links achter is de demper kapot, de auto hangt daardoor iets scheef, heeft dit te maken met de automatische niveau regeling, en is deze reperatie goed te doen?
Mijn 940 heeft nu 268000 km gelopen, en ik stel me de vraag, hoeveel is het nog waard om te inversteren in deze auto?
Ik hoor graag van jullie.
Wilfred Bussink.
940 ES Turbo estate uit 92. is gemaakt door V700 register
Pas in het bezit van deze auto, mine first Volvo! Prima bak, en wordt ingezet
als tweede auto.
Maar ik kan weining info. achterhalen over de 2 liter turbo, hoe zijn jullie ervaringen
met deze motor? of is de 2.3 low pressure betrouwbaarder?
Links achter is de demper kapot, de auto hangt daardoor iets scheef, heeft dit te maken met de automatische niveau regeling, en is deze reperatie goed te doen?
Mijn 940 heeft nu 268000 km gelopen, en ik stel me de vraag, hoeveel is het nog waard om te inversteren in deze auto?
Ik hoor graag van jullie.
Wilfred Bussink.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 12:39 #1128563
door V700 register
<div>
Het is hetzelfde gietijzeren blok als de 2.3 maar dan met minder inhoud maar net zo sterk en betrouwbaar.
Hij levert meer pk's dan een lpt en kan iets zuiniger lopen is mijn ervaring.
De reparatie van de schokbrekers is goed te doen maar als het een nivomats is dan is het wel wat duurder.
Een optie is om er gewone schokbrekers onder te hangen maar dan wel de veren ook vervangen omdat de nivomats lichtere veren hebben.
Op de sloop vind je wel een setje veren voor weinig.
Jerry
</div>
Beantwoord door V700 register in topic Sterk
<div>
Het is hetzelfde gietijzeren blok als de 2.3 maar dan met minder inhoud maar net zo sterk en betrouwbaar.
Hij levert meer pk's dan een lpt en kan iets zuiniger lopen is mijn ervaring.
De reparatie van de schokbrekers is goed te doen maar als het een nivomats is dan is het wel wat duurder.
Een optie is om er gewone schokbrekers onder te hangen maar dan wel de veren ook vervangen omdat de nivomats lichtere veren hebben.
Op de sloop vind je wel een setje veren voor weinig.
Jerry
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 13:08 #1128570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde motor
Hoi,
Ik heb een B200FT en da's naar mijn bescheiden mening dezelfde motor als jij hebt. Ik heb er weinig ervaring mee omdat ik er nog maar een paar 100 kilometer in gereden heb.
Waar heb j'em gekocht? En krijgen we foto's?![:) :)]()
Volvo 940 Turbo
Ik heb een B200FT en da's naar mijn bescheiden mening dezelfde motor als jij hebt. Ik heb er weinig ervaring mee omdat ik er nog maar een paar 100 kilometer in gereden heb.
Waar heb j'em gekocht? En krijgen we foto's?
Volvo 940 Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 19:27 #1128633
door V700 register
Kijk ook eens op <a href=" www.volvorider.web-log.nl "> www.volvorider.web-log.nl voor meer info. 268.000 km is op zich een km stand waarbij er nog volop geinvesteerd kan worden. Maar het hangt natuurlijk ook van andere factoren af.
Volvo..... een tijdloos begrip.
Beantwoord door V700 register in topic Meer info
Kijk ook eens op <a href=" www.volvorider.web-log.nl "> www.volvorider.web-log.nl voor meer info. 268.000 km is op zich een km stand waarbij er nog volop geinvesteerd kan worden. Maar het hangt natuurlijk ook van andere factoren af.
Volvo..... een tijdloos begrip.
Moderators: Jerry Stam