Goede gereedschap merken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 19:07 #1128003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gedore
Gedore viel me anders aardig tegen. Heb er een vaste sleutel van en dat is een prul, de staaf buig je zo tot een banaan. Dar merk koop ik dus niet snel meer...

Nee, dan Elora. Dat is �©cht goed spul. Die vaste sleutel heb je tenminste wel wat aan. Ik herinner me nog enkele "quite abusive" D24 krukaspoelie episodes ;)

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 19:13 #1128007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elora
Dat is me recent door een andere fanaticus van het kaliber JanV van harte aanbevolen.

Antoine

Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 315.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2006 14:44 #1128588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quite Abusive
Daar moet gereedschap toch gewoon tegen kunnen, dat je de startmotor gebruikt om de krukaspoelie los te draaien, met een lange dopsleutel als tegenhouder?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2006 21:46 #1135946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gereedschap

Als het maar duits is dan is het vaak beresterk bv stahlweel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2006 22:44 #1135959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TengTools

volledige set Teng Tools, ik vind het geweldig spul! Voor de helft van Gedore prijzen dezelfde garanties, ik heb tweemaal door m'n eigen schuld een bolkopimbusdopje (h�¡, over mooie woorden gesproken) stukgedraaid en tot tweemaal toe teruggebracht, wat me direct een nieuwe opleverde. Ik heb ook nog enkele stuks Gedore en Hazet, maar kopen doe ik alleen nog maar Teng. Gelukkig heb ik het meeste wel...
Harrie

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2006 22:46 #1135960 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Snap On

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Het is alleen jammer dat je hetzelfde gereedschap met een ander merkje erop (100% gelijk) voor een 10% van de prijs ergens anders tegenkomt ( Biltema bijvoorbeeld)
Slagmoersleutel van Snap-On is gelijk aan die van Ingersoll-Rand.
De manier van verkopen van Snap-On: Vertegenwoordiger komt langs, geen prijslijsten, soort koehandel.
Andr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2006 00:03 #1135969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je betaalt bij de topmerken

Je betaalt bij de topmerken ook vaak voor top-garantie, als je een stuk gereedschap kapot trekt wordt deze vaak gratis vervangen.
Ik kijk bij gereedschap minder naar ultieme sterkte (alles kan kapot...als je maar lomp genoeg er mee om springt.) maar juist wel naar hoe het in de hand ligt, er mogen geen scherpe randjes aan zitten en het moet slank gemaakt spul zijn, dan kan je ook in de krappe kleine ruimte de ringsleutel/dop gebruiken.
Snap-on sleutel ik ook regelmatig mee (is waar de garage mee sleutelt) en dat is inderdaad top-spul, werkt heerlijk.
Ach, zucht, over 5j sleutelen we allemaal met chinees gereedschap, veel goedkoper, net zo goed. De motortuners hebben China ook al ontdekt voor gesmede krukassen, drijfstangen en zuigers...Als je dat goed kan fabriceren dan is gereedschap een eitje om te maken.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2006 00:10 #1135970 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waar zouden jullie Signet indelen?
Hallo Volvisti

Waar zouden jullie Signet indelen? Een lokale automaterialenhandelaar verkoopt dit schijnbaar van oorsprong Canadese merk.

Groetjes

Mathy

PS dit is de Canadese site: www.signetools.com/

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2006 01:08 #1135972 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gereedschap garantie

Mijn ervaring is dat er in geval van garantie altijd gezegd wordt: oneigenlijk gebruik oid.
Ik verkoop ongeveer voor 30 000 Euri's aan handgereedschappen (ring steek schroevendraaiers enz enz.) Kleine dingetjes claimen gaat nog wel, momentsleutels van 2000 Euro/st. is vaak veel gez*k, kost mij als tussenhandelaar/verkoper vaak geld.
<u>China</u>, en alles wat daar vandaan komt: de markt wordt al jaren verziekt door landen waar ze voor lonen werken waar wij niet van kunnen leven.
Hier moeten we dan maar aan wennen. We zijn het immers zelf die steeds naar het goedkoopste blijven zoeken................

Andr�©

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2006 01:14 #1135973 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Piranha

Is een profesioneel merk!
Voor Draai- en Frees- gereedschappen:
Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van Sandvik (svenska) naar Mithubishi (Japon), vervolgens naar Piranha (weet ik veel land).
Goede documentatie en prijs/kwaliteit!

Andr�©

Moderators: Jerry Stam