740 van LPG terug naar benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 22:36 #1052704
door V700 register
740 van LPG terug naar benzine is gemaakt door V700 register
Hallo mensen. Ben van plan om (eindelijk) een 740 uit 88 estate te kopen omdat ik dit een supermooi model vind en deze die ik op het oog en ziet er uiterlijk goed uit. De auto rijd nu op benzine maar ik zag dat ie in verleden op lpg heeft gereden vanwege lpg tankdop. Nu vroeg ik me af of dit gevolgen heeft voor staat van de motor. Waarom zou je van lpg terug gaan naar benzine? Iemand hier enige ervaring mee?
GroetenErwin
GroetenErwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 10:44 #1127941
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kilometers
Er zijn mensen die echt minder dan het omslagpunt rijden, en zodoende goedkoper uit zijn op benzine dan op LPG. Er zijn ook mensen (veel meer) die niet kunnen rekenen en DENKEN dat ze goedkoper uit zijn op benzine. En tot slot heb je mensen die niet op LPG willen rijden en met alle liefde de meerprijs betalen om op benzine te mogen rijden.
Waar je op moet letten, is: loopt de motor goed op benzine, soepel, etc. Als er teveel alleen op LPG wordt gereden gaat het benzinesysteem kapot door te weinig gebruik (benzinepomp, injectoren, etc). En, heel belangrijk: op LPG luitert je klepspeling veel nauwer, dus vraag na hoeveel stelruimte er nog in de kop zit.
Laat ook even controleren of de gasinstallatie deugdelijk is verwijderd, zodat je niet straks een boete krijgt omdat bepaalde delen er nog zitten.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
While (! asleep ()) sheep++;
Waar je op moet letten, is: loopt de motor goed op benzine, soepel, etc. Als er teveel alleen op LPG wordt gereden gaat het benzinesysteem kapot door te weinig gebruik (benzinepomp, injectoren, etc). En, heel belangrijk: op LPG luitert je klepspeling veel nauwer, dus vraag na hoeveel stelruimte er nog in de kop zit.
Laat ook even controleren of de gasinstallatie deugdelijk is verwijderd, zodat je niet straks een boete krijgt omdat bepaalde delen er nog zitten.
Willem van Strik
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 12:54 #1127961
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic LPG en benzine
Ben toch bang dat er meer mensen zijn die de kosten van LPG onderschatten, dan overschatten. Lage prijs aan de pomp is leuk, maar heb je de laatste tijd gelezen over de hoeveelheid LPG problemen? Wat dacht je van elke keer kleppen stellen en na gemiddeld ongeveer 300.000 km een nieuwe kop? En de gasinstallatie is ook niet gratis want deze heeft ook onderhoud nodig. En dan betaal je ook nog eens meer belasting (wat bij G3 natuurlijk meevalt, maar dat kan niet in een 740).
Het omslagpunt is daarom vaak hoger dan je denkt!
Het omslagpunt is daarom vaak hoger dan je denkt!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 13:18 #1127966
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Reken het eens uit
Het omslagpunt zit ergens rond de 10000 km, als de tank al in de wagen zit. Extra onderhoud? Ja, regelmatig kleppen stellen, oftewel om de 15000 km in plaats van de voorgeschreven 20000. Als je kans ziet om een kop te verslijten, dan heb je ook al aardig wat voordeel van het LPG gehad, of je hebt de klepspeling niet in orde gehad. Maar een verbrande klep komt ook voor bij benzine-wagens! Onderhoud aan de gasinstallatie is werkelijk minimaal, na 15 jaar mag je eens een nieuwe verdamper verwachten, en wat electrische problemen. Maar mijn ouders hebben sinds 175 altijd minimaal �©�©n auto op LPG gehad, en bij mijn weten maar �©�©n reparatie aan een LPG-installatie gehad: een onbenullige vorige eigenaar of garage had een groot deel van de electronica gesloopt...
Oordeel niet op de hoeveelheid problemen die hier op het forum genoemd worden, of neem even mee hoeveel kilometers er door de betreffende mensen gereden worden per jaar.
Willem van Strik
Oordeel niet op de hoeveelheid problemen die hier op het forum genoemd worden, of neem even mee hoeveel kilometers er door de betreffende mensen gereden worden per jaar.
Willem van Strik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 13:48 #1127968
door V700 register
<font style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" color="#000000">Ik heb vele jaren probleemloos op LPG gereden; het gezeur begon in 2003 met deze lpi installatie; pompje kapot, besturingscomputer. Ook is er in 2004 een koppakking gesneuveld (ouderdom?). Toen is de kop er af geweest, en hebben ze koppen gevlakt. Wat dat dan ook mag zijn. Ik denk dat ik totaal -met de reparatie van binnenkort- 2500 euro aan LPG kosten heb gehad.</font>
Maar ja, de installatie is 11 jaar oud, heeft 625.000 km op gas gereden.
Er zijn twee benzine pompjes gesneuveld, een radiator, een koppakking (gaat ook bij benzine autos kapot) airco al twee keer defect (9en da's duur!)
Voor een 740 kun je volstaan met een "ouderwetse" LPG installatie. Kost je misschien 1000 euro en heb je er jaren plezier van.
Succes met de keuze, JP
Beantwoord door V700 register in topic LPG en problemen
<font style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" color="#000000">Ik heb vele jaren probleemloos op LPG gereden; het gezeur begon in 2003 met deze lpi installatie; pompje kapot, besturingscomputer. Ook is er in 2004 een koppakking gesneuveld (ouderdom?). Toen is de kop er af geweest, en hebben ze koppen gevlakt. Wat dat dan ook mag zijn. Ik denk dat ik totaal -met de reparatie van binnenkort- 2500 euro aan LPG kosten heb gehad.</font>
Maar ja, de installatie is 11 jaar oud, heeft 625.000 km op gas gereden.
Er zijn twee benzine pompjes gesneuveld, een radiator, een koppakking (gaat ook bij benzine autos kapot) airco al twee keer defect (9en da's duur!)
Voor een 740 kun je volstaan met een "ouderwetse" LPG installatie. Kost je misschien 1000 euro en heb je er jaren plezier van.
Succes met de keuze, JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2006 23:10 #1128237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG vs. Benzine
Bedankt voor jullie opmerkingen. Ga morgen en rijden naar 740 kijken die ik op oog heb. Neem wel iemand mee die er veel ervaring mee heeft. Dus wel spannend. Jullie horen het nog.
Trouwens 625 dkm op gas? Wist niet dat het kon. Lijkt me wel logisch dat je dan op gegeven moment wat kosten maakt om de boel rijdende te houden. Momenteel rijd ik niet veel km dus heb niet veel voordeel van lpg maar denk dat later toch wel 740/940 op lpg word.
Groet, Erwin
Trouwens 625 dkm op gas? Wist niet dat het kon. Lijkt me wel logisch dat je dan op gegeven moment wat kosten maakt om de boel rijdende te houden. Momenteel rijd ik niet veel km dus heb niet veel voordeel van lpg maar denk dat later toch wel 740/940 op lpg word.
Groet, Erwin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2006 23:44 #1128241
door V700 register
Inmiddels 629000; alles loopt redelijk goed, maar dat er nu meer kosten komen is logisch; 12 jaar oud.Maar mijn andere volvo op LGG kocht ik met 280 en verkocht hem een jaar later met 335000, geen reparaties gehad dat jaar...
Maar als er LPG inzit: niet kopen of LPG blijven rijden!
JohnPeter (<font style="BACKGROUND-COLOR: #0000ff" color="#ffff00">JP</font>) Elverding -lid <font style="BACKGROUND-COLOR: #0000ff" color="#ffff00">700</font> 945 Bj 95 lpt, lpg, polar 628.000 km en te
Beantwoord door V700 register in topic Kan redelijk probleemloos
Inmiddels 629000; alles loopt redelijk goed, maar dat er nu meer kosten komen is logisch; 12 jaar oud.Maar mijn andere volvo op LGG kocht ik met 280 en verkocht hem een jaar later met 335000, geen reparaties gehad dat jaar...
Maar als er LPG inzit: niet kopen of LPG blijven rijden!
JohnPeter (<font style="BACKGROUND-COLOR: #0000ff" color="#ffff00">JP</font>) Elverding -lid <font style="BACKGROUND-COLOR: #0000ff" color="#ffff00">700</font> 945 Bj 95 lpt, lpg, polar 628.000 km en te
Moderators: Jerry Stam