automaat weigert dienst bij - 8

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 10:15 #1052680 door V700 register
automaat weigert dienst bij - 8 is gemaakt door V700 register

Ik as van het weekend in duitsland bij landal greenparks en zaterdag morgen weigerde de automaat dienst hij wou alleen maar in zijn 1 wegrijden maar schakelen ho maar dus in de eerste instantie dacht ik van automaat kapot ik heb de laatste tijd toch zoveel pech ehad dat kan er ook wel weer bij .Maar mijn vrouw zei van joh maak je niet druk mischien is hij koud dus gelukig na een tijdje wilde hij weer schakelen
dus op zondag de auto weer warm laten draaien en ik denk dit keer sla ik geen modderfiguur want ik las van de week dat de automaat in zijn D of N niet rondpompt dus ik heb de uto 10 minuten in zijn D gezet met de handrem ged aangetrokken en voila geen problemen .Maar nu is mijn vraag is dit de manier ?? wat ik bedoel we hebben het hier over een volvo die gewend is aan koude klimaat ??
Dit is mischien ook nig een tip voor de persoon die poste over een koeler voor zijn automaat voor de caravan ..... zorg ervoor dat er een thrmostaat tussen zit
Anyway ik heb het heel leukgehad in duitsland n stond toch versteld dat de auto 180 wou lopen op slaolie
groetjes tobias en patricia

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 12:12 #1127799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie verversen?

Als de bak weer normaal doet als de olie warmer wordt lijkt het me dat je heel snel de olie moet vervangen, �©n het zeefje (bij de ZF bak).
Hoe kom je trouwens aan zoveel slaolie? Ga je naar de Aldi/Lidl en ruk je 10 dozen weg of gaan ze het speciaal voor jou bestellen?
Maar ik begrijp dat de volvo uit Veendam ge APK't is? Mooi, ik hoop dat je er veel plezier van hebt; hoorde zaterdag dat ze een jaar geleden die motor zo ongeveer gerevideerd hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 15:10 #1127826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Tobias: slim opgelost! (in
@Tobias: slim opgelost! (in D zetten + handrem)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 15:43 #1127836 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Werkt ja
Maar waarschijnlijk was in de eerste trap rondjes rondrijden minder belastend voor de transmissie en handrem geweest. Je voelt je aandrijving dan toch wel wringen lijkt me...
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
While (! asleep ()) sheep++;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 16:22 #1127841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevaar?

Is er geen gevaar dat de handrem de weerstand verliest en de volvo zelfstandig gaat rijden?
Misschien leuk om te zien tot er een kind geplet wordt tussen bumper en boom...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2006 16:22 #1127842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet echt

want daar heb je de koppelvormer of vloeistof koppeling of zoals ik hem ken de torque converter
en wat betreft die olie ..... zoals je het zelf al zei ik ruk gewon 3 of 4 dozen uit het rek en gooi ze er een voor een in maar daar komt verandering in zodra ik het olie ververs pompje heb van conrad die bouw ik achter in een van de buidels en maak dan een vertaking in de vulbuis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2006 22:28 #1128023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Gevaar?

JP Elverding schreef : Is er geen gevaar dat de handrem de weerstand verliest en de volvo zelfstandig gaat rijden?
Misschien leuk om te zien tot er een kind geplet wordt tussen bumper en boom...

Lijkt mij vanzelfsprekend dat je wel in de auto blijft zitten.
Handrem slijt er niks van (wielen bewegen niet)
In D voor een verkeerslicht staan wachten doe je ook dus daar kan de auto ook tegen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2006 12:55 #1128065 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Re: Gevaar?

JanV schreef : In D voor een verkeerslicht staan wachten doe je ook dus daar kan de auto ook tegen.

En dat is dus iets dat ik eigenlijk nooit doe: hij gaat dan netjes in de N. Hoef ik ook niet op mijn remmen te hangen, des te minder kans dat die krom worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2006 18:40 #1128097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en das nou weer slecht voor de bak
Want dan heb je geen afvoer van te hete olie en wat betreft dat krom trekken van de schijven dat is een bekend fenomeen ook bij vrachtwagens de oplossing is om zo een kort mogelijke maar wel beheesrbare remweg hebben en de ato de laatse paar meter te laten kruipen zodat je geen warmte ophoping hebt onder de remblokken

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2006 11:03 #1128173 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Re: en das nou weer slecht voor de bak

christopher schreef : Want dan heb je geen afvoer van te hete olie

Jij niet, ik wel... Ik heb een AW71 en die pompt z'n olie ook netjes rond in de N en de P, zolang de motor maar draait. Bovendien wordt de automaatolie bij normaal gebruik niet zo heet dat dat een item zal zijn. Meestal doe ik geen extreme stoplichtsprints in hordenlopen in de rode-stoplichten-golf.

Moderators: Jerry Stam