ABS 760 GLE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2006 18:12 #1052549
door V700 register
Hoi, Ik heb deze week een 760 GLE uit 1989 gekocht voor mijn vrouw. Een hele mooie en nette auto.
Alleen twee dingen en een vermeld ik even hier en de ander appart.
Het ABS lampje brand en ik zag dat de stekkertjes die de spatborden ingaan naar de remmen niet zijn aangesloten.
Nu brand er even een ander lampje (Lamp defect) als de stekkers zijn aangesloten. Als ik op de rem druk gaat dit weer uit. Het ABS lampje gaat aan bij het weg rijden.
Heeft iemand een tip waar ik als eerste naar moet gaan zoeken bij de ABS?
ik hoor het graag.
Martijn van Dijck
ABS 760 GLE is gemaakt door V700 register
Hoi, Ik heb deze week een 760 GLE uit 1989 gekocht voor mijn vrouw. Een hele mooie en nette auto.
Alleen twee dingen en een vermeld ik even hier en de ander appart.
Het ABS lampje brand en ik zag dat de stekkertjes die de spatborden ingaan naar de remmen niet zijn aangesloten.
Nu brand er even een ander lampje (Lamp defect) als de stekkers zijn aangesloten. Als ik op de rem druk gaat dit weer uit. Het ABS lampje gaat aan bij het weg rijden.
Heeft iemand een tip waar ik als eerste naar moet gaan zoeken bij de ABS?
ik hoor het graag.
Martijn van Dijck
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2006 21:59 #1127176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het "lamp-defect-signaleringslamje" gaat branden bij het op contact zetten, blijft branden bij het starten en gaat pas uit als je de rem gebruikt. Dat is normaal. Ik heb begrepen dat het per type en jaargang kan verschillen, maar bij de meeste jaargangen werkt het zo.
Bij de ABS zit er in de remklauw (dacht ik) een magneet met daaraan een draad. Dit magneet kan wel eens vol met ijzervijlsel zitten en dat laat zich goed verwijderen met een doek met wat thinner. Als je ze gereinigd hebt, is het euvel wellicht over. (eigen ervaring).
Succes,
Roger
Volvo 760-Turbo Intercooler US Import, 1984.
B23FT, 365.000 km
Bij de ABS zit er in de remklauw (dacht ik) een magneet met daaraan een draad. Dit magneet kan wel eens vol met ijzervijlsel zitten en dat laat zich goed verwijderen met een doek met wat thinner. Als je ze gereinigd hebt, is het euvel wellicht over. (eigen ervaring).
Succes,
Roger
Volvo 760-Turbo Intercooler US Import, 1984.
B23FT, 365.000 km
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2006 22:26 #1127180
door V700 register
Ik ga dit dit weekeinde eens proberen.
Bedankt,
Martijn van Dijck
760 GLE sedan AUTOMAAT 1989 212.000 KM
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga dit dit weekeinde
Ik ga dit dit weekeinde eens proberen.
Bedankt,
Martijn van Dijck
760 GLE sedan AUTOMAAT 1989 212.000 KM
Moderators: Jerry Stam