740 met kuren!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 21:20 #1052495
door V700 register
Hallo, weet er iemand iets op mijn vraag/probleem met mijn volvo 740 2.0
uit 1991. Net nu we volgende week naar sauerland gaan met de kids doet mijn volvo raar. als je soms start (zonder gas te geven) gaat het toerental tot ongeveer 1500 toeren en dan zakt het weer naar 1000. Dan loopt het toerental als je bij het stoplicht staat van 1000 naar nul en dan slaat ie af. Dit doet ie niet altijd, dan 3 dagen niet en dan bijvoorbeeld weer wel een dag. Stationair heeft ie altijd rond de 650 toeren gelopen, net boven het kleine streepje tussen de 0 en 1000 toeren (is dit te laag?). Vorig jaar nieuwe bougiekabels en bougies, verdeelkap en rotor, lambdasonde vervangen. Heeft iemand soortgelijk probleem ooit gehad of heeft er iemand een tip en of goede raad. Alvast bedankt. Henri
740 met kuren! is gemaakt door V700 register
Hallo, weet er iemand iets op mijn vraag/probleem met mijn volvo 740 2.0
uit 1991. Net nu we volgende week naar sauerland gaan met de kids doet mijn volvo raar. als je soms start (zonder gas te geven) gaat het toerental tot ongeveer 1500 toeren en dan zakt het weer naar 1000. Dan loopt het toerental als je bij het stoplicht staat van 1000 naar nul en dan slaat ie af. Dit doet ie niet altijd, dan 3 dagen niet en dan bijvoorbeeld weer wel een dag. Stationair heeft ie altijd rond de 650 toeren gelopen, net boven het kleine streepje tussen de 0 en 1000 toeren (is dit te laag?). Vorig jaar nieuwe bougiekabels en bougies, verdeelkap en rotor, lambdasonde vervangen. Heeft iemand soortgelijk probleem ooit gehad of heeft er iemand een tip en of goede raad. Alvast bedankt. Henri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 21:30 #1126815
door V700 register
Er zit aan de zijkant van je gasklep een zwart kastje (bij sommige auto's is alles zwart van de olie) die zorgt dat de boel stationair blijft lopen.
Dat kastje wil nog wel eens vies zijn van binnen.
Schoonmaken lost meestal deze storing op.
Een boel kruipolie wil ook nog wel eens werken.
Ik heb hetzelfde gehad bij 2 vorige volvo,s.
Mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic Er zit aan de zijkant van
Er zit aan de zijkant van je gasklep een zwart kastje (bij sommige auto's is alles zwart van de olie) die zorgt dat de boel stationair blijft lopen.
Dat kastje wil nog wel eens vies zijn van binnen.
Schoonmaken lost meestal deze storing op.
Een boel kruipolie wil ook nog wel eens werken.
Ik heb hetzelfde gehad bij 2 vorige volvo,s.
Mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 22:28 #1126826
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gasklep?
bedankt voor de tip jerry, maar waar zit dat ongeveer, als je voor de motor staat aan de linkerkant of rechterkant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 22:42 #1126829
door V700 register
Als je voor de motor staat zit het aan de rechterkant.
Volg de slang maar van je luchtfilter naar de motor dan kom je vanzelf het gasklephuis tegen.
Als je naast de auto staat en je leunt tegen het linkervoorspatbord (bestuurderskant) dan zit het zwarte kastje aan de rechterkant van de gasklep.
Hij zit dacht ik vast met twee kleine schroefjes in een sleufgaatje zodat je hem nog wat kan stellen.
Bij gas los word er een knopje bediend die tegen de computer verteld dat hij nu stationair moet lopen.
Ik denk dat dat dat knopje niet meer goed bediend word en dan weet de injectiecomputer niet dat hij stationair moet lopen en slaat hij af of loopt te hard stationair.
Flink inspuiten met kruipolie (WD40 maar ik wil geen reclame maken)wil vaak helpen.
mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic Als je voor de motor staat
Als je voor de motor staat zit het aan de rechterkant.
Volg de slang maar van je luchtfilter naar de motor dan kom je vanzelf het gasklephuis tegen.
Als je naast de auto staat en je leunt tegen het linkervoorspatbord (bestuurderskant) dan zit het zwarte kastje aan de rechterkant van de gasklep.
Hij zit dacht ik vast met twee kleine schroefjes in een sleufgaatje zodat je hem nog wat kan stellen.
Bij gas los word er een knopje bediend die tegen de computer verteld dat hij nu stationair moet lopen.
Ik denk dat dat dat knopje niet meer goed bediend word en dan weet de injectiecomputer niet dat hij stationair moet lopen en slaat hij af of loopt te hard stationair.
Flink inspuiten met kruipolie (WD40 maar ik wil geen reclame maken)wil vaak helpen.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2006 22:46 #1126832
door V700 register
bedankt, ik ga het morgen meteen proberen. ik denk wel dat het lukt met de wd-40 die ik nog heb staan(wie niet).
groeten henri
Beantwoord door V700 register in topic reclame
bedankt, ik ga het morgen meteen proberen. ik denk wel dat het lukt met de wd-40 die ik nog heb staan(wie niet).
groeten henri
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2006 08:25 #1130576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 met kuren!
Moderators: Jerry Stam