pomp en nokkenas afstellen diesel motor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2006 13:24 #1052401 door V700 register
pomp en nokkenas afstellen diesel motor is gemaakt door V700 register

Aangezien het mij nog niet gelukt is om de 740 te starten (nieuwe acu en gloeiers en krijgt diesel ) wil ik nu het tijdstip controlere ik heb gisteren de pomp al gedaan zonder succes maar mijn vraag is moet de gleuf achter in de nokkenas paralel met de kop staan of staat die iets "of center"voor de klep timing ,ik weet namelijk dat bij mij oude vw blok die op 4 graden moest staan .Nu heb ik ook nog een vraag volvo heeft toevalig toch geen een of andere beveiliging dat hij niet start vanwege een laag staan nivo van een of andere vloeistof .Help Help want als dit het niet is dan gaat hij toch echt enkeltje sloop en blijf ik met een wrang gevoel achter van mijn kort volvo avontuur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2006 16:24 #1126458 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Als ie ooit gelopen heeft...
Dan ligt het niet aan de timing. Het enige dat ik weet te verzinnen is dat de afsluitklep actief is nu.

Heb je al geprobeerd met snelstart (ether) de motor te starten. Luchtfilterhuis los, in de deksel spuiten en starten. (voorgloeien is niet nodig)
Als ie blijft lopen dan zit er toch iets fout in je voorgloei systeem, als ie uit valt dan heb je geen diesel.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2006 17:41 #1126468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thanks voor de sugestie

Maar das dus ook mijn logische redenering .maar ik ben bij bunt in kampen geweest en die heeft al zo een 15 jaar ervaring met volvo en die atendeerde mij er op dat als ik ook maar 3 slechte verstuivers er tussen heb zitten dat ik het wel kan shaken ,dus wil ik vandaag die losdraaien draai ik mijn speciale midlock dop aan gort .Ik krijg er wel een nieuwe voor mar die is pas morgen beschikbaar ,ik heb nog een keer het tijdstip gecontroleerd en die is perfect dus daar ligt het niet aan
even een opsoming wat ik al heb gedaan
nieuwe acu
nieuwe gloeiers
lekkage gas hendel verholpen
nieuwe start motor (te lang doortarten dus eigen schuld) nou ja nieuw, van twee en gemaakt
tijdstip opnieuw gecontroleerd door middel van nul punt vliegwiel tandwiel nokkenas loshalen pen in tandriem wiel van pomp zetten (strak passend) en de boel weer ast zetten
dus het enigste wat ik me nu nog kan bedenken en de man in kampen ook is dat er een paar druipers tussen zitten ,dat is mischien ook de verklaring waarom gloeier nr 3 zeiknat van de diesel er uit kwam ,Anyway morgen weer meer over het grijze gebakie

Moderators: Jerry Stam