Blikjes spul (Bar's leak, Wynns enz.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2006 16:09 #1052382 door V700 register
Blikjes spul (Bar's leak, Wynns enz.) is gemaakt door V700 register

Wie, o goeroes en minder ervarenen, heeft ervaring met die blikjes die bij Halfords, maar ook bij de betere autozaken worden verkocht?
Sinds kort loopt mijn automatische bak stukken beter na het plempen van een of ander goedje in de olie. Ik weet ook dat er injectoren reinigers zijn en "pillen" voor/tegen lekkages.
Daarnaast zag ik vandaag dat er ook blikjes zijn die niet zozeer een lek in het koelsysteem "vullen" maar ook iets wat leek op een onderhoudsgoedje, om corrosie en vuil en zo op te lossen en de werking van het koelsysteem te verbeterren dan wel de levensduur te verlengen.
Misschien kunnen we elkaars ervaringen gebruiken om onderhoudskosten te beperken?
Ik ben heel benieuwd,JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2006 18:26 #1126358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blikjes enzo

geloof me dat spul werkt echt ik ben zelf fanaat van bar's stopleak en de wyn's injector cleaner en dan heb je ook nog de verschillende stopleaks ,nou van die vorige weet ik de werking nog zo niet maar wat ik weet van de motor stopleak en de trany stop leak wwerkt met week makers want na verloop van tijd "drogen" uit door de olie en die maakt die weekmakers weer soepel ,wat betreft motor flush dat kan op twee manieren werken als je een diesel heb die op onverklaarbare reden enorm veel onderdruk heeft dan kan het zijn dat de compresie veren vast in de zuiger zit door kool ophopingen dan kan zo een flesje een uitkost zijn ,een liter diesel er in mikken doet ook wonderen (wel aftappen en nieuwe filter er op ) maar bij een wat oudere motor kan het ook opeens hele rare geluiden teweeg brengen omdat er op somige plekken koolophoping is en die dan weg is met de kans op rare klop geluiden en tikken in de motor
nog wel een ding als je een motor erin heb zitten en al een half miljoen erop heb zitten en je krigt dan problemen met de verstuiving dan zo ik zeggen van laat ze eens reviseren want aan alles komt een eind natuurlijk en ik denk niet dat de levensduur van verstuivers gelijk ligt aan een levensduur van een motor

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2006 20:29 #1126361 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Leesbaarheid
Christopher, kun je misschien eens wat hoofdletters, leestekens enz. gebruiken. Je post is echt bijna onleesbaar.
Ik bedoel het niet lullig ofzo, en ik val echt niet over wat spelfouten, maar je wilt toch uiteindelijk ook dat je bericht gelezen wordt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2006 21:48 #1126366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Additieven

Ik heb positieve ervaring met de volgende middeltjes.
Voor motor spoelen en daarna olie verversen gebruik ik Fort�© Flush en Fort�© Engine-up.Klepdekselpakking eigenlijk ECHT maar een, die van Innotec. Handbakken schakelen vaak ook weer prima als je je bakolie qua hoeveelheid volgens de fabrieskopgave afvult. Er wordt weleens teveel bijgevuld waardoor de bak moeilijk gaat schakelen.
Bar's Leak is mi een lapmiddeltje. Kun je beter radiateur vernieuwen.Er zijn wel koelsyteemreinigingsmiddeltjes, maar daar heb ik geen ervaring mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2006 11:53 #1126392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weyns

Hallo
Ik heb bij mijn vorige volvo v40 td gzeer goedde ervaringen met wyens injector cleaner,werkt echt goed!
Dus betere koudstart en minder rook.
Weet alleen niet wat het bij benzine doet,heb het nu 1 keer gebruikt bij mijn 940se heb ook een keer v power getankt maar of het werkt...........
Groeten chris

Moderators: Jerry Stam