voorruit 940 vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tijdens een barre tocht van Haarlem naar Tilburg op 30 december is er een barst verschenen in de voorruit van mijn 940 sedan ('94). Nu heb ik 4 sterren in mijn voorruit, maar juist op een andere plek is een barst verschenen. Is het mogelijk om een gelijmde ruit te vervangen op hobby niveau? Ik geloof onmiddelijk dat de dealer dat kan, maar mijn portemonnaie dan weer niet....
Kortom; wie wil zijn ervaringen met mij delen?
Groetjes, Fokke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
dat je je auto toch wel WA-extra hebt verzekerd! Het WA gedeelte is verplicht en het 'extra' gedeelte is brand- en stormschade, diefstal, inbraak en ook ruitbreuk(voorruit) Dat kost hooguit E 15,00 p/mnd meer en is het meer dan waard. Als je dat niet hebt dan heb je wel een probleempje en gaat het je behoorlijk wat centjes kosten. Kijk alles kun je zelf, mits de kennis, gereedschap en ruimte er voor hebt en dat is voor iedereen anders. Indien je 1 van die 3 niet hebt is het al onbegonnen werk eigenlijk terwijl de vakman in een paar uur zo'n ruit erin zet.
Grtz Le�´n ; 960 sedan, 2.5i, AW43-1995, lpi
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb geen idee hoeveel een losse (2e hands?) voorruit kost. Maar ââ??¬ 150,00 is nog wel te overzien voor iets cruciaals als een voorruit.
Al moet ik toegeven dat ik het ook eerst zelf zou willen proberen.
Verwijderen van een gelijmde ruit is niet zo moeilijk:
- blij glazenboer of zo snijdraad halen. Da's ijzerdraad die vierkant is in plaats van rond.
- van binnen naar buiten gaatje prikken door de kit onder de ruit
- snijdraad erdoor steken en beide uiteindes van de draad om een klossje of iets dergelijks wikkelen.
- al zagend de draad door de kit heentrekken tot de ruit rondom los is.
Als je alleen bent:
- twee gaatjes door de kit prikken, eentje boven en eentje beneden
- elk uiteinde door een gaatje naar buiten voeren.
- je kunt dan in je eentje werken omdat beide draadeinden buiten de auto zitten.
Het kost, zeker alleen, soms wel wat kracht.
Let op dat de snijddraad niet 'knikt', dan breekt ie namelijk heel snel.
Oh ja, de draad wordt door alle wrijving HEET!
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 315.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
KMvrtr schreef : Volgens mij dekt vrijwel elke autoverzekering tegenwoordig het vervangen van de ruit. Meestal wordt dan alleen een eigen risico van ââ??¬ 150,00 in rekening gebracht.
Helaas, alle behalve W/A only.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mijn verzekering had ik geen keus. Een auto van deze leeftijd kon ik alleen WA verzekeren. Ruitschade wordt niet gedekt!
Ik heb een alergie voor dealers. Weet je wat ze voor een buitenspiegel vragen? Zelfs de sloper in Veldhoven vraagt 125 euro voor een exemplaar van een sloper. Bij de automaterialenhandel (Broekhuizen) kost ie nieuw 90 euro. Ik heb ook ergens 76 euro gegoogled, maar die vroeg weer 15 euro verzendkosten. Kortom, lekker zelf doen...... En nu verkeer ik in de gelukkige omstandigheden dat het bedrijf waar ik werk een eigen garage heeft en er heleboel collega's rondlopen die handiger zijn dan ik.
Dus ik ben alleen op zoek naar een goedkope ruit. Wat ik wilde weten: is de ruit van een sloper te gebruiken; krijg je die er goed (heel) uit en zit je dan niet met een boel lijmresten. Vanmiddag is de scheur (passagierszijde, vlak boven dashboard) 30 centimeter de andere kant opgelopen. Dat is lelijk, maar kan het ook kwaad?
Groetjes, Fokke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fokke,Fokke Kooistra schreef : Volgens mijn verzekering had ik geen keus. Een auto van deze leeftijd kon ik alleen WA verzekeren. Ruitschade wordt niet gedekt!
gewoon doorzoeken, er zijn genoeg verzekeringen te vinden die ook de oudere wagen WA Extra willen verzekeren.
Maar als je een nieuwe ruit voor minder kan kopen dan een gebruikte uit een sloper, waarom zou je dan nog zoeken naar een gebruikte.
Elke voorruit heeft last van putjes, steenslag, strepen door ruitenwissers etc.
Als je voor 90 euro een nieuwe kan kopen zou ik niet lang nadenken. Gewoon doen.
Zeer zeker als je deze door collega's/vrienden er gratis voor voor een doos sigaren/fles whisky in kan laten zetten.
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn voorruit heeft anders serieus last van krasjes .
Ik denk toch dat ik op zoek ga naar een bedrijf dat m kan polijsten voor niet al te veel geld.
Groeten,
+++t blijft behelpen+++
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej Fokke
Ik geef je weing kans dat je een oude ruit er heel uit krijgt, glas verhard op den duur en onze outo's zijn allemaal op leeftijd dus moet je wel heelveel geluk hebben. Toon heeft het laatst geprobeerd, de ruit knapte naar 30 cm al.
En wat een verzekering betreft, ik heb mijn 945 gewoon wa+ verzekert.
Groeten Kees
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Adrian
740 91 D24 M47 airco 489k
940 96 B230FK AW71L ecc 119k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoek dus het dichtstbijzijnde ANWB-kantoor op en verzeker je auto daar!