Stuurbekrachtiging defect
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2006 11:58 #1052341
door V700 register
Sinds kort is mijn stuurbekrachting kapot.
Het begon een week geleden met een krakend geluid bij het insturen. Na een week was de gehele stuurbekrachtiging er mee opgehouden.
Ik heb het een en ander nagekeken. Nu blijkt hij geen olie te hebben verloren. Wat kan het probleem zijn?
Stuurbekrachtiging defect is gemaakt door V700 register
Sinds kort is mijn stuurbekrachting kapot.
Het begon een week geleden met een krakend geluid bij het insturen. Na een week was de gehele stuurbekrachtiging er mee opgehouden.
Ik heb het een en ander nagekeken. Nu blijkt hij geen olie te hebben verloren. Wat kan het probleem zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2006 13:09 #1126149
door Willem van Strik (GAST)
Maar het eerste waar ik aan denk, is dat de pomp niets doet. Een defect stuurhuis zou ik verwachten dat je al veel langer dan een week problemen had.
Goedkoopste oorzaak: is de V-snaar naar je stuurpomp nog wel aanwezig? Of ben je die verloren...
Hoe is de kleur van de olie? Nog mooi rood, of lichtbruin, of donkerbruin? Verversen met ATF is misschien een optie, afhankelijk van wat er kapot is.
Doet de stuurbekrachtiging helemaal niets meer? Maar je kan nog wel gewoon sturen, als je wat spierballen hebt? Of kan je er helemaal niet meer mee rijden?
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
While (! asleep ()) sheep++;
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Van alles
Maar het eerste waar ik aan denk, is dat de pomp niets doet. Een defect stuurhuis zou ik verwachten dat je al veel langer dan een week problemen had.
Goedkoopste oorzaak: is de V-snaar naar je stuurpomp nog wel aanwezig? Of ben je die verloren...
Hoe is de kleur van de olie? Nog mooi rood, of lichtbruin, of donkerbruin? Verversen met ATF is misschien een optie, afhankelijk van wat er kapot is.
Doet de stuurbekrachtiging helemaal niets meer? Maar je kan nog wel gewoon sturen, als je wat spierballen hebt? Of kan je er helemaal niet meer mee rijden?
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
While (! asleep ()) sheep++;
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2006 23:18 #1126219
door V700 register
De snaar is nog aanwezig, verder ook niet geknapt.
Als ik het goed heb zit de stuurpomp aan de linkerkant met gezicht naar de auto. Ik heb er vandaag even de snaren losgehaald en ik verneem dat de pomp wel erg ligt rond draaid.
Ik kan er inderdaad nog mee rijden met spierballen natuurlijk.De olie zit er rood tegen lichtbruin uit, volgens mij de normale kleur.
Hopelijk kan dit al een duidelijker beeld geven..
Beantwoord door V700 register in topic Stuurbekrachting
De snaar is nog aanwezig, verder ook niet geknapt.
Als ik het goed heb zit de stuurpomp aan de linkerkant met gezicht naar de auto. Ik heb er vandaag even de snaren losgehaald en ik verneem dat de pomp wel erg ligt rond draaid.
Ik kan er inderdaad nog mee rijden met spierballen natuurlijk.De olie zit er rood tegen lichtbruin uit, volgens mij de normale kleur.
Hopelijk kan dit al een duidelijker beeld geven..
Moderators: Jerry Stam