Vreemd geluid
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2005 16:18 #1052244
door Ton Visser (GAST)
Vreemd geluid is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Ik heb een vreemd geluid en ik kan het nog niet thuisbrengen.
Ik hoorde het voor het eerst bij het nemen van een rotonde,ik denk: wiellager?
Ik hoor het vandaag ook bij het opschakelen en bij het gasgeven en weer loslaten bij rustige snelheid,ik denk: kruiskoppeling?
Maar ik hoor het ook bij rustig "slalommen" bij �± 40 km per uur in z�´n vrij en dan alleen in de slalom naar links sturend.
Ik heb de wagen "uit" de veren gehad en nu is het weg, een wiellager lijkt mij dus uitgesloten.
Kan een rotte kruiskoppeling ook even stil zijn na opkrikken?
Bedankt voor het meedenken,
Ton.
Ik hoorde het voor het eerst bij het nemen van een rotonde,ik denk: wiellager?
Ik hoor het vandaag ook bij het opschakelen en bij het gasgeven en weer loslaten bij rustige snelheid,ik denk: kruiskoppeling?
Maar ik hoor het ook bij rustig "slalommen" bij �± 40 km per uur in z�´n vrij en dan alleen in de slalom naar links sturend.
Ik heb de wagen "uit" de veren gehad en nu is het weg, een wiellager lijkt mij dus uitgesloten.
Kan een rotte kruiskoppeling ook even stil zijn na opkrikken?
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2006 00:14 #1126230
door V700 register
heb ook zoiets gehad bij mijn 850, maar een achterwielaandrijver heeft toch geen kruiskoppelingen??? behalve in de cardanaandrijving?
vond dat de banden ook wat happerig waren afgesleten, maar echt erachter gekomen ben ik niet. bleek wel dat daar sprake was van 1 versleten kkoppeling. Heb jij ook een 850 dan?
Beantwoord door V700 register in topic heb ook zoiets gehad bij
heb ook zoiets gehad bij mijn 850, maar een achterwielaandrijver heeft toch geen kruiskoppelingen??? behalve in de cardanaandrijving?
vond dat de banden ook wat happerig waren afgesleten, maar echt erachter gekomen ben ik niet. bleek wel dat daar sprake was van 1 versleten kkoppeling. Heb jij ook een 850 dan?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2006 11:42 #1126257
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Vreemd geluid opgelost
Nee Peter,
ik heb een 945 en inderdaad natuurlijk maar �©�©n kruiskoppeling.
Ik heb de wagen op de brug gehad en het bleek uiteindelijk toch de ophanging van de uitlaat te zijn.
Twee nieuwe rubbers �©�©n nieuwe klem en de moeren van de flens aangedraaid en hij is weer stil.
Was trouwens een dure week; ook de batterijen van de afstandsbediening waren na tien en een half jaar al leeg..........
Ton.
ik heb een 945 en inderdaad natuurlijk maar �©�©n kruiskoppeling.
Ik heb de wagen op de brug gehad en het bleek uiteindelijk toch de ophanging van de uitlaat te zijn.
Twee nieuwe rubbers �©�©n nieuwe klem en de moeren van de flens aangedraaid en hij is weer stil.
Was trouwens een dure week; ook de batterijen van de afstandsbediening waren na tien en een half jaar al leeg..........
Ton.
Moderators: Jerry Stam