Stuurhuis of stuurbekrachtiging?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus weer een nieuw draadje gestart.
Probleem: Mijn stuurbekrachtiging doet het de eerste kilometer of zo niet als de auto langer dan een paar uur heeft stil gestaan.
Na zoeken op het forum vond ik dat als er dode of stroeve punten in het sturen optreden het probleem het stuurhuis is. Dat heb ik dus niet, sturen gaat op zich soepel. Dus dacht ik dat het de bekrachtigingspomp was.
Vandaag Jan Snijder gesproken. Die vertelde dat ie exact hetzelfde als ik heeft gehad met een 740. En dat het over was na het vervangen van het stuurhuis.
Nu ben ik dus weer terug bij af. Kan iemand hier licht in mijn duisternis scheppen?
Antoine
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ligt het dan niet aan de aandrijfriem van de stuurbekrachtigingspomp? Of aan de pulley waar de aandrijfriem overheen loopt?
Groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Olie? mooi helder rood? verversen & spoelen = 2 X verversen kan helpen.
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Antoine
Ligt het dan niet aan de aandrijfriem van de stuurbekrachtigingspomp? Of aan de pulley waar de aandrijfriem overheen loopt?
Groetjes
Mathy
Volgens Willem staat de riem wat slap. Volgens Toon staat ie prima op spanning.
?!
struis schreef : Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Olie? mooi helder rood? verversen & spoelen = 2 X verversen kan helpen.
Andr�©
Olie (ATF toch?) zag er nog redelijk uit. Maar zou domweg een of meer keer de vloeistof vervangen dit probleem uit de wereld helpen?
Wil liever niet met trail and error aan de slag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 313.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 315.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat ik tot nu toe heb gezegd was zinnig, maar je luistert niet. Dus, wat wil je graag horen?
Ik blijf erbij, als je probleem na de eerste paar meters is opgelost, dan is het de pomp die een verminderde opbrengst heeft, dus langer doet over het opbouwen van druk.
Als het zware sturen blijft of pas heel langzaam wegtrekt, dan zitten er terugslagkleppen in het stuurhuis vast. Vervangen van het stuurhuis helpt dan afdoende, en een nieuw stuurhuis kan ook weer gemakkelijker door een iets versleten pomp aangedreven worden.
Er bestaat overigens een volvo service-bulletin over het spoelen van het stuurhuis met een speciaal middel, als gewoon verversen van de ATF niet helpt is dat nog een poging waard.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
When you loose your left arm, your right arm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : en een nieuw stuurhuis kan ook weer gemakkelijker door een iets versleten pomp aangedreven worden
Dank je, dat is waar ik naar zoek. Het is niet zo dat ik je niet geloof. Maar ik was wel in verwarring omdat Jans' identieke probleem op een heel andere wijze werd opgelost. Maar jouw uitleg verklaart het wel.
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Er bestaat overigens een volvo service-bulletin over het spoelen van het stuurhuis met een speciaal middel, als gewoon verversen van de ATF niet helpt is dat nog een poging waard.
Dank je. Ik zal eens zoeken of ik daar meer over kan vinden. En anders Volvo dealer bellen.
Willem van Strik lidnr 328 schreef : When you loose your left arm, your right arm
Was het je al opgevallen dat een deel van je onderschrift is weggevallen?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Yep, was me opgevallen. Ik zal wel over het maximaal aantal tekens zitten sinds er ook nog moderator bij staat.
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE1985 B28E 250.275 km
Volvo 7451990B230F LPG 1,45 lichtseconden
while (! asleep ()) sheep++;