Is men bekend met het vervormen van benzine leidingen? (waarschuwing/tip)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2005 17:58 #1052137
door V700 register
Nadat ik gister mijn achterasbocht van de uitlaat met bijbehorende klemmen in ontvangst heb mogen nemen bij Bangarage in Amstelveen kreeg ik van de beste man een tip mee voor deze koude dagen: rijdt je tank niet helemaal leeg, tank op tijd! NIet vanwege verbruik oid, maar vanwege het vervormen van de brandstofleidingen. De blokken van de 900/700 serie gebruiken ook de brandstof als koeling. De brandstof heeft daardoor een bepaalde temperatuur na een lang stuk rijden. Als je daar koude brandstof bij de pomp vandaan bijgooit en je gaat weer rijden kunnen de leidingen vevormen en dichtraken waardoor je motor te arm draait met alle risico's van dien! Ik wist niet of jullie er al bekend mee zijn, maar ik wilde het toch even niet onthouden!
Groeten, Michael
Is men bekend met het vervormen van benzine leidingen? (waarschuwing/tip) is gemaakt door V700 register
Nadat ik gister mijn achterasbocht van de uitlaat met bijbehorende klemmen in ontvangst heb mogen nemen bij Bangarage in Amstelveen kreeg ik van de beste man een tip mee voor deze koude dagen: rijdt je tank niet helemaal leeg, tank op tijd! NIet vanwege verbruik oid, maar vanwege het vervormen van de brandstofleidingen. De blokken van de 900/700 serie gebruiken ook de brandstof als koeling. De brandstof heeft daardoor een bepaalde temperatuur na een lang stuk rijden. Als je daar koude brandstof bij de pomp vandaan bijgooit en je gaat weer rijden kunnen de leidingen vevormen en dichtraken waardoor je motor te arm draait met alle risico's van dien! Ik wist niet of jullie er al bekend mee zijn, maar ik wilde het toch even niet onthouden!
Groeten, Michael
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2005 18:14 #1125025
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?! WTF
Is dit een serieus verhaal?
Nog nooit zoiets gehoord.
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 313.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
Nog nooit zoiets gehoord.
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 313.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2005 18:16 #1125026
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Volvo's komen uit een land waar het makkelijk min 40 graden wordt, dus veel waarde hecht ik hier niet aan.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
Beantwoord door V700 register in topic broodje aap
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Volvo's komen uit een land waar het makkelijk min 40 graden wordt, dus veel waarde hecht ik hier niet aan.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2005 21:17 #1125042
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koude krullen
De temperatuurverschillen zijn daar veel te klein voor. Mooie monkey sandwich ; had zomaar uit begin April kunnen stammen...
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2005 01:13 #1125062
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gorilla met sla en ei en kaas en ham
Hallo Michael
Heb je enig idee hoeveel (of hoe weinig) brandstof er door die leiding loopt als je het vergelijkt met de hoeveelheid water en olie die er door het blok gepompt wordt?
Daarbij komt dat de warmtecoefficient (de hoeveelheid warmte die een (vloei)stof nodig heeft om een graad Celsius warmer te worden) van brandstof vele malen lager ligt dan die van water. Verder zou bij verwarming van brandstof gasvorming kunnen ontstaan. En dat wil je zo veel mogelijk voorkomen. Dat vindt je pomp niet leuk en als je ze hebt de injecteurs ook niet.
Even voor degenen die nu denken: "Ja maar LPG dan?" LPG is vloeibaar en dus eigenlijk geen gas (bij kamertemperatuur en gewone buitenluchtdruk wel). Tot in de gasinjecteurs of de verdamper. En kan dus gemakkelijk verpompt worden.
Groetjes
Mathy
Heb je enig idee hoeveel (of hoe weinig) brandstof er door die leiding loopt als je het vergelijkt met de hoeveelheid water en olie die er door het blok gepompt wordt?
Daarbij komt dat de warmtecoefficient (de hoeveelheid warmte die een (vloei)stof nodig heeft om een graad Celsius warmer te worden) van brandstof vele malen lager ligt dan die van water. Verder zou bij verwarming van brandstof gasvorming kunnen ontstaan. En dat wil je zo veel mogelijk voorkomen. Dat vindt je pomp niet leuk en als je ze hebt de injecteurs ook niet.
Even voor degenen die nu denken: "Ja maar LPG dan?" LPG is vloeibaar en dus eigenlijk geen gas (bij kamertemperatuur en gewone buitenluchtdruk wel). Tot in de gasinjecteurs of de verdamper. En kan dus gemakkelijk verpompt worden.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2005 10:08 #1125071
door V700 register
Ja, het leek mij ook wel sterk, maar ik zou niet weten wat voor reden die kerel anders heeft om het te vertellen... Volgens mij vervormd kunststof inderdaad niet zo snel, maar je weet maar nooit. Ik wilde het jullie in iedergeval niet onthouden.
Michael
Volvo 940 Se
Beantwoord door V700 register in topic Niet mijn idee...
Ja, het leek mij ook wel sterk, maar ik zou niet weten wat voor reden die kerel anders heeft om het te vertellen... Volgens mij vervormd kunststof inderdaad niet zo snel, maar je weet maar nooit. Ik wilde het jullie in iedergeval niet onthouden.
Michael
Volvo 940 Se
21-12-2005 13:48 #1125107
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Brandstofleidingen langs de motor...
Dat komt wel voor. De Mercedes diesel heeft dat b.v., alleen niet voor de koeling van de motor maar voor de verwarming van de brandstof. Die diesel is ontworpen om op lijnzaadolie te lopen, en die wil je wat vloeibaarder in de pomp hebben dan het is bij - zoveel.
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam